کدخبر :280007 پرینت
12 اردیبهشت 1402 - 11:39

اینفوگرافیک| متخصصین هوش مصنوعی در کدام شرکت‌ها بیشتر است؟

با پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی و به ویژه ظهور ربات ChatGPT بحث‌ها درباره آینده این حوزه و حتی امکان غلبه هوش مصنوعی بر هوش طبیعی انسان داغ‌تر از گذشته شده و رقابت بین شرکت‌های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از منابع اینترنتی، هوش مصنوعی هوشی است که در ماشین‌ها کاربرد دارد و در مقابل هوش طبیعی که مخصوص انسان‌ها و جانوران است قرار می‌گیرد.

برخی منابع شناخته شده از اصطلاح «هوش مصنوعی» برای توصیف ماشینی استفاده می‌کنند که عملکردهای «شناختی» همچون «یادگیری» و «حل مسئله» را از روی ذهن انسان‌ها تقلید می‌کنند.

با پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی و به ویژه ظهور ربات ChatGPT بحث‌ها درباره آینده این حوزه و حتی امکان غلبه هوش مصنوعی بر هوش طبیعی انسان داغ‌تر از گذشته شده است.

در این بین، با اطمینان از آینده روشن این حوزه، شرکت‌های بزرگ فناوری در جذب متخصصان و سرمایه‌گذاری بر روی آنها با هم رقابت دارند.

شرکت خرده‌فروشی آمازون با ۷۴۰۰ متخصص هوش مصنوع بالاتر از مایکروسافت با ۷۱۰۰ متخصص و متا با ۵۶۰۰ متخصص قرار گرفته است.

شرکت‌های گوگل و اپل نیز با ۵۰۰۰ و ۴۸۰۰ متخصص هوش مصنوعی در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال ChatGPT که این روزها در صدر اخبار قرار دارد، در هیچ یک از این شرکت‌ها تولید نشده و متعلق به شرکت OpenAI است که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران اولیه‌اش بود.

هوش مصنوعی

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.