کدخبر :278080 پرینت
14 اسفند 1401 - 09:19

زمان ثبت‌نام آزمون آیلتس اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با موسسه IDP ثبت‌نام آزمون آیلتس کاغذی از تاریخ 11 اردیبهشت ماه 1402 و آزمون آیلتس کامپیوتری از تاریخ ۲۱ فروردین ماه 1402، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: " بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با موسسه IDP ثبت نام آزمون آیلتس کاغذی (paper) از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال آینده ( اول می ۲۰۲۳) و آزمون آیلتس کامپیوتری « CD » از تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲(دهم آوریل ۲۰۲۳ ) از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

تمامی داوطلبان ابتدا بایستی وارد درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور شده و پس از تکمیل فرایند ثبت نام اولیه، تاریخ آزمون، شهر و مرکز آزمون خود را از طریق سامانه ثبت نام IDP تکمیل کنند.

بر اساس اعلام این سازمان، هیچ گونه تغییری در هزینه ثبت نام آزمون آیلتس ایجاد نشده و هرگونه پیام از طرف موسسات مجری آزمون مذکور مبنی بر علی الحساب بودن هزینه ثبت نام و افزایش آن فاقد اعتبار است.

هر گونه تغییر در هزینه آزمون آیلتس به صورت رسمی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما در سازمان سنجش مسیر فرآیند الکترونیکی شدن آزمون‌ها را دنبال می‌کنیم و لازم بود نگاه مجددی به فرآیند اجرایی آزمون آیلتس داشته باشیم و از همین رو مذاکراتی با طرف خارجی داشتیم آنها هم به این توافق رسیدند و به زودی سفری به ایران خواهند داشت و مراکز مورد وثوق سازمان سنجش آموزش کشور که امکان برگزاری آزمون به صورت الکترونیک دارند را بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: آزمون‌های الکترونیک آرامش و آسایش و البته امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در برگزاری آزمون‌ها تقویت می‌کند.

پورعباس افزود: در حال حاضر دو مرکز برگزاری آزمون به صورت الکترونیک برای آزمون آیلتس فعال هستند که این دو مرکز کار خود را ادامه می‌دهند. مراکزی که آزمون آیلتس را به صورت کاغذی برگزار می‌کنند بعد از ماه مبارک رمضان احیا می‌شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.