کدخبر :277093 پرینت
16 بهمن 1401 - 09:00

تامی اینیت، گیمر ۱۹ ساله‌ای که‌ میلیونر شد

تامی اینیت، پسر ۱۹ ساله‌ای که در شبکه‌های گوناگون موجود کارهای خود را ارائه می‌دهد و با مخاطبان خود ارتباط بر‌قرار می‌کند و فیلم‌های کوتاه خنده‌دار او بیش از میلیون‌ها بازدید‌کننده دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، شاید بیشتر آدم‌‌ها در خیابان بی‌توجه از کنار تام سیمونز معروف به تامی‌اینیت بگذرند اما بسیاری هم هستند که از دیدن او به هیجان بیایند.

او پسری دوست‌داشتنی، با‌مزه و پر‌انرژی است، ویژگی‌هایی که وقتی با بازی کامپیوتری ماین‌کرافت و دوران قرنطینه و نظم کاری و پشتکار قوی ترکیب شود از او یکی از مشهور‌ترین تولید‌کنندگان محتوا در جهان می‌سازد.

او به‌موقع در قراری که در فضای زوم داشتیم حاضر شد. من از پسری ۱۹ ساله با ۴۰ میلیون مشترک که طبق برنامه‌های خودش کار و زندگی می‌کند و بنا‌به‌گفته‌ها میلیونر است، انتظار نداشتم.

وقتی حرف از شهرتش به میان آمد گفت:"ماجرای عجیب‌و‌غریبی است. من همیشه فقط می‌خواستم ویدئو تهیه و ویرایش کنم و شوخی‌های بامزه‌ای از بازی ماین‌کرافت بسازم. وقتی شروع کردم یک دفعه به‌فکرم رسید چرا نتوانم مثل دن‌تی‌دی‌ام (از پردرآمدترین یوتیوبرهای دنیا) بشوم، می‌توانم یوتیوبر حرفه‌ای بشوم، این رؤیای دور از دسترسی نیست و تصمیم گرفتم در پی آن بروم".

او که خودش را با‌مزه می‌داند مانند بسیاری از تولید‌کنندگان محتوا در شبکه‌های گوناگون موجود کارهای خود را ارائه می‌دهد و با مخاطبان خود ارتباط بر‌قرار می‌کند.

اما در جهان دیجیتال امروز ماندن در اوج، کار آسانی نیست چون مدام مطالب و موضوعات مورد‌علاقه عموم جابه‌جا و عوض می‌شود. او می‌گوید:"این صنعت چنان تغییرات شتابناکی دارد که در برابر روال همه کارهای دیگر دنیا نامعمول و عجیب است".

" هر‌چند‌هفته یک بار تغییری اساسی اتفاق می‌افتد که شبکه‌ها کنترل آن را به‌طور کامل در دست دارند. برای مثال اگر یوتیوب فردا تصمیم بگیرد حالا می‌خواهیم فیلم‌های دو‌دقیقه‌ای را حمایت و مطرح کنیم یک‌دفعه می‌بینی همه شروع به ساختن فیلم‌های دو‌دقیقه‌ای می‌کنند".

وقتی سیمونز برنامه‌های طولانی‌تر بازی را در سایت جاری یا استریم خود در دوران قرنطینه عرضه می‌کرد هنوز تیک‌تاک مانند امروز شبکه‌های اجتماعی جهانی را تسخیر نکرده بود. حالا فیلم‌های کوتاه خنده‌دار او در اپلیکیشن بیش از میلیون‌ها بازدید‌کننده دارد. سیمونز می‌تواند مدام خودش را با شرایط جدید سازگار کند چیزی که معتقد است در کار تولید محتوا مدام باید انجام داد.

او می‌گوید این چالش آسانی نیست اما برای من جالب است "به‌ همین دلیل است که تا امروز توانسته‌ام پنج سال آن را ادامه دهم، برنامه بعدی چیست؟ حالا این محتوای کوتاه است که از راه رسیده است که با آنچه من به آن عادت داشتم زمین تا آسمان فرق دارد. همین باعث می‌شود که این کار پیش‌بینی‌ناپذیر و شگفت‌آور باشد".

حسابگرانه بازی کن

کریس استوکل واکر، کارشناس یوتیوب و روش‌های اینترنتی با تولید‌کنندگانی مانند سیمونز همدردی می‌کند چون ناچارند برای ادامه فعالیت‌های خود با نوسان‌ها و تغییرات مداوم فضای آنلاین کنار بیایند. او می‌گوید:"تصمیمات ناگهانی چند ماه اخیر ایلان ماسک در مورد مسائل مهم آیندهٔ توییتر نشان می‌دهد این شبکه‌هایی که تولید‌کنندگان محتوای دیجیتال زندگی خود را بر مبنای آنها ساخته‌اند تا چه حد بی‌ثبات و ناپایدار است".

"در سال‌های گذشته تولید‌کنندگان نگران تغییر سیاست‌های یوتیوب بودند که به نظر می‌رسد آن تغییرات عمده در مقایسه با تغییرات اساسی و زیر‌بنایی که ماسک انجام داده است کارهای جزئی و پیش‌پا‌افتاده تلقی می‌شوند. به همین دلیل گوناگونی و تنوع مسیر‌های کسب درآمد به عنوان تولید‌کننده محتوا اهمیت پیدا می‌کند. باید حسابگرانه بازی کنید. اگر ایلان ماسک فردا صبح از خواب بیدار شود و هر نوع ارجاع و لینک به اینستاگرام و یوتیوب را ممنوع کند باید راه‌های دیگری برای کسب درآمد داشته باشید".

پاد‌فرهنگ

یوتیوب شبکه‌ای است که نسبت به سال‌های اولیه شروع کار خود تغییرات اساسی کرده است، در آن زمان جایی بود که افراد ویدئو‌های ساده‌ای از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و توانایی‌ها و مهارت‌های بی‌‌جار‌و‌جنجال و افکار تازه خود به اشتراک می‌گذاشتند.

امروزه موفق‌ترین یوتیوبر‌ها ویدئو‌‌هایی تولید می‌کنند که با تولیدات شبکه‌های تلویزیونی رقابت می‌کند و حتی گاهی از آنها بهتر است.

سیمونز می‌گوید:"در‌حال‌ حاضر یوتیوب نسبت به قبل جای جالب و خاصی شده است که بیشتر به دلیل استاندارد‌های تازهٔ ویدئو‌های پول‌ساز است. الان در یوتیوب فیلم‌هایی پخش می‌شود که شبیه صحنه‌هایی از باشکوه‌ترین بازی‌های کامپیوتری است و قابل‌مقایسه با فیلم‌های قدیمی آن که یک نفر جلوی دوربین می‌نشست و حرف می‌زد نیست".

"اوج‌گیری این روال ملال‌آور و خسته‌کننده شده، احساس می‌کنم دیگر خیلی تکراری شده است".

یکی از پیشروان این مسیر مستر بیست، یوتیوبر و کار‌آفرین است که عناصری از فیلم پرفروش بازی‌مرکب (اسکوئید‌ گیم) نت‌فلیکس را در کانال خود بازآفرینی کرد و در استادیوم ۸۰هزار نفری قایم‌باشک بازی راه انداخت و خودش را دفن کرد، ویدئو‌هایی که برای تولید هر کدام هزینهٔ هنگفتی پرداخته است.

اکنون روش او به عنوان راهی برای موفقیت در شبکه‌ها شناخته شده است و بسیاری تلاش می‌کنند از او تقلید کنند که به نظر سیمونز راه را برای تولید‌کنندگان با خلاقیت‌ها و روش‌های جدید دشوار می‌کند. او می‌گوید:"وقتی قرار باشد همان کاری را که همه انجام می‌دهند انجام دهی فضای دشواری برای ورود در این عرصه به‌وجود می‌آید".

بهترین نکته دربارهٔ یوتیوب و همه این شبکه‌های عرضهٔ محتوا این است که هر فرهنگ و روالی که رواج پیدا کند بی‌تردید ناگهان پاد‌فرهنگ یا ضد هم به‌وجود می‌آید. من فکر می‌کنم حالا در فضای جالبی هستیم که فضای مناسبی برای تولید کارهای تازه است که می‌تواند هر کاری باشد، این همان نکته‌ای است که به‌طور مداوم در طول سال‌ها این شبکه را جذاب کرده است.

یوتیوب بهترین فضا برای نوآوری‌های چشمگیر و سرگرمی‌های ناب است اگر در کاری مهارت دارید و راه و روشی برای بیان و توضیح آن بلدید که مناسب ارائه در این شبکه باشد می‌توانید در این شبکه بهتر از هر مکان دیگری مخاطبان خود را پیدا کنید.

تامی اینیت

استوکل واکر با او هم‌عقیده است و می‌گوید:"هدف دراز‌مدت یوتیوب ساخت تولیداتی با بودجه‌های بیشتر بوده است تا در میان انبوه کارهای دیگر خودی نشان دهد کارهایی مانند ویدئو‌های عظیم مستر بیست اما چنین هدفی در شرایطی که تولید‌کنندگان هر روز نگران حذف و تعطیلی یا تغییر سیاست‌ها و روال شبکه باشند به سختی حاصل می‌شود".

تنوع‌بخشی

تولید‌کنندگان محتوا خودشان قدرت و اختیاری در مورد تصمیم‌گیری‌های شبکه‌های گوناگون و رفتار آنها در ارائه و تبلیغ و گسترش محتوا و آنچه باب روز می‌شود یا راه‌وروش برای موفقیت‌های آینده ندارند. بازی مدامی است که تولید‌کنندگان درگیر آن هستند تا محتوایی که تولید می‌کنند با الگوریتم‌های موفق جور دربیاید.

سیمونز می‌گوید این یکی از دلایلی است که او به‌تازگی به کارهایش تنوع بیشتری داده است و برنامهٔ اجرای زنده و انتشار کتاب و حتی فروش پوشاک را هم به آن اضافه کرده است. "خیلی ترسناک است وقتی می‌‌فهمی این شبکه‌ها چقدر متزلزل و ناپایدار هستند".

"همین ماجرای توییتر را در‌نظر بگیرید. یک میلیاردی پیدا می‌شود و شبکه را می‌خرد و ممکن است یک‌دفعه چهار میلیون فالوور من به باد برود. باید حواس آدم جمع باشد با تنوع‌بخشی ریسک را کم کند چون این تغییرات ناگهانی ترسناک است".

هر‌چه پیش بیاید به‌هر‌حال سیمونز در شبکه‌ها حضور دارد که تا می‌تواند لذت ببرد و لبخندی بر لب دیگران بنشاند. او می‌گوید:"فکرش را هم نمی‌کردم که فقط بازی ماین‌کرافت من با دوستانم این همه خاطرات خوب و به‌یادماندنی برای ما و دیگران بسازد".

"من فقط می‌خواهم به راهم ادامه بدهم و دیگران را بخندانم و سرگرم کنم و کارهای شادی‌آوری انجام بدهم. این مسیر را ادامه می‌دهم تا ببینم مرا به کجا می‌برد به همین دلیل روش‌های جدیدی را امتحان می‌کنم".

"ده سال پیش یادم می‌آید با مادرم تلویزیون را روشن می‌کردیم و برنامه کانال‌های مختلف را تماشا می‌کردیم. حالا نتفلیکس و آمازون هست، آن موقع هیچ چنین امکاناتی نبود".

"فکر می‌کنم هیچ قابل پیش‌بینی نیست که در آینده چه خواهد شد. از شروع اینترنت فقط ۳۰ سال گذشته و این همه تغییر و تحول اتفاق افتاده است. من نمی‌دانم در آینده چه می‌شود اما می‌دانم هدف من چیست".

در مسیر حرفه‌ای سیمونز نمی‌داند چه پیش خواهد آمد اما اگر همه‌چیز همینطور که هست پیش برود او در میان مردم بیشتر مشهور و شناخته می‌شود چیزی که به نظر خودش عادت کردن به آن آسان نیست.

او تعریف می‌کند که همیشه فکر می‌کرده است یک روز افرادی که ویدئوهای او را نمی‌پسندند ممکن است بیایند "توی خیابان با مشت توی صورتم بکوبند" اما پس از اینکه چند بار در ایستگاه قطار یا مناسبت‌ها و همایش‌هایی مورد لطف طرفداران قرار گرفته است به این نتیجه رسیده است که "آنها به‌طرز باور‌نکردنی دوست‌داشتنی و مؤدب هستند".

او می‌گوید:"من فقط آدمی هستم که برای کسب درآمد ویدئو‌هایی می‌سازد، من هم مثل بقیه آدم‌ها ارزان‌ترین مواد‌غذایی فروشگاه‌ها را می‌خرم و با دوستانم در پارک می‌نشینم. فکر می‌کنم چند سال طول می‌کشد تا به همه این مسائل عادت کنم چون به نظرم خیلی پاد‌آرمانی می‌رسد. احساس می‌کنم گاهی در یکی از قسمت‌های مجموعه بلک‌میرور(آینهٔ سیاه) هستم!".

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
3 + 4 =
به عنوان مثال. برای 1+3، 4 را وارد کنید.