کدخبر :275302 پرینت
26 آذر 1401 - 17:16

تا دو سال آینده؛ امکان دریافت اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۸.۳ مگ را بر روی گوشی‌های موبایل‌

اگرچه در حال حاضر سرعت دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با تجهیزات جانبی به ۱۷۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است، اسپیس‌ایکس در تلاش است تا با ارسال نسل دوم ماهواره‌ها به فضا طی دو سال آینده، اینترنت ماهواره‌ای با سرعت ۱۸.۳ مگابیت بر ثانیه را بر روی گوشی‌های موبایل‌ ارائه دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک قصد دارد تا امکان اتصال مستقیم موبایل به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را فراهم کند. شرکت «تی‌موبایل» آمریکا در این کار با اسپیس‌ایکس همراهی می‌کند.

در همین راستا، وب‌سایت تکنولوژی سی‌نت، خبر داد که اسپیس‌ایکس در حال کار روی نسل جدید ماهواره‌های خود برای استفاده مستقیم از اینترنت ماهواره‌ای با موبایل است.

هم‌اکنون برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیاز به تجهیزاتی مانند آنتن خاص است، اما شرکت استارلینک به دنبال آن است تا بتواند خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را مستقیم روی موبایل ارائه دهد.

برای رسیدن به این هدف، اسپیس‌ایکس مشغول فعالیت روی تکنولوژی «مستقیم به سلولار» و مجهز کردن ماهواره‌های نسل دوم خود به این تکنولوژی است. این شرکت برای جلب موافقت کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا برای این کار در تلاش است.

هم‌اکنون اسپیس‌ایکس حدود ۳۵۰۰ ماهواره نسل اول استارلینک را به فضا فرستاده است و قصد دارد از دولت آمریکا مجوز ارسال نسل دوم ماهواره‌های خود را به تعداد ۷۵۰۰ عدد دریافت کند. این ماهواره‌ها از تجهیزات اتصال «مستقیم به سلولار» بهره‌ خواهند برد.

اسپیس‌ایکس امید دارد با این ‌کار بتواند خدمات اینترنت ماهواره‌ای را با سرعت ۱۸.۳ مگابیت بر ثانیه روی موبایل‌ها قابل استفاده کند.

سرعت استفاده با تجهیزات اضافی، بسیار بیشتر خواهد بود. در حال حاضر سرعت اینترنت فضایی استارلینک به ۱۷۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

افرادی که در اروپا از این سیستم استفاده می‌کنند، به این سرعت رسیده‌اند و میانگین سرعت در آمریکا هم ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. همچنین میزان تأخیر گزارش‌ شده ۳۳ میلی‌ثانیه است. این سرعت قرار است با افزایش تعداد ماهواره‌ها در مدار، به بیش از یک گیگابیت در ثانیه برسد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.