کدخبر :273718 پرینت
07 آبان 1401 - 12:21

آزمون سراسری ۱۴۰۳ کاملا الکترونیک خواهد بود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز تأمین و زیر ساخت‌ها آماده شود آزمون ۱۴۰۳ را به شکل کاملا الکترونیک با استفاده از ابزار گوشی همراه، صفحات الکترونیکی یا کامپیوتر و لپ تاپ برگزار می‌کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در هر آزمونی ممکن است داوطلبانی در پی فرصت‌هایی برای تقلب باشند. باید از فناوری های نو در آزمون استفاده کنیم، تا وقتی ازمون ها روی کاغذ برگزار می شوند فرصت تقلب وجود دارد که مقابله با آن نیازمند تدابیر بسیار زیادی است. اگر بخواهیم در آزمون تقلب نشود باید به شکل الکترونیکی برگزار کنیم. البته حتی در ازمون الکترونیکی درصد ضعیفی از تقلب با جایگزینی شرکت کننده وجود دارد. برای جلوگیری از این نوع تقلب با تشخیص هویت چشمی و اثر انگشت باید عمل کنیم.

وی، بیان کرد: اگر اعتبارات مورد نیاز تأمین و زیر ساخت‌ها آماده شود آزمون ۱۴۰۳ را به شکل کاملا الکترونیک با استفاده از ابزار گوشی همراه، صفحات الکترونیکی یا کامپیوتر و لپ تاپ برگزار می‌کنیم. طراحی لازم برای این آزمون انجام شده و وارد روند اجرا شده‌ایم ولی باید قبل از اجرای نهایی چندین بار این آزمون به طور آزمایشی اجرا شود. زیرساخت‌های نرم‌افزاری تقریبا فراهم شده در حال پیگیری ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری هستیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، اشاره کرد: زیرساخت های نرم افزاری در حوزه اختیارات سازمان سنجش است ولی سخت افزاری در اختیار سازمان نیست، حوزه­‌های برگزاری ازمون باید مجهز به دستگاه الکترونیکی شود که داوطلب سوال را ببیند. تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ حوزه مجهز به دستگاه های الکترونیکی ایجاد شده و برای برخی ازمون ها مانند تافل یا تولیمو از انها استفاده می شود ولی برای برگزاری آزمون سراسری به زیرساخت‌های گسترده‌ای نیاز داریم. از دولت درخواست کرده‌ایم بودجه خوبی در اختیار ما در قالب وام قرار دهد و از بودجه سال­‌های بعد آن را کم کند. اگر این ساختار ایجاد شود آزمون ۱۴۰۳ به شکل الکترونیکی برگزار خواهد شد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری از فردا یکشنبه هشت آبان آغاز می‌شود و روز شنبه ۱۴ این ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.