کد مطلب: 

273580

محدودیت‌های اینترنتی، ابزارهای دورکاری و تعامل کارکنان را از دسترس خارج کرده است!

به‌ گفته‌ی موسس یک کسب‌وکار اینترنتی، پس از همه گیری کرونا بسیاری از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، کارکنان را در شرایط دورکاری نگه داشته اند، اما با محدودیت اینترنت در یک ماه گذشته همه ابزارهای لازم برای دورکاری و تعامل کارکنان با یکدیگر و مدیران از دسترس خارج شده است.
با ادامه‌ی محدودیت‌های اینترنتی، ابزارهای دورکاری و تعامل کارکنان در دسترس نیست!

به گزارش سیتنا، اختلال اینترنت و محدودیت دسترسی کاربران به شبکه جهانی وب، باعث شده 25 تا 50 درصد از درآمد 41 درصد از شرکت‌های اینترنتی در ایران از بین برود. همچنین، براساس گزارش تشکل‌های حوزه‌ی فاوا، نزدیک به 50 درصد از کسب وکارهای اینترنتی، بیش از 50 درصد از فروش خود را در یک ماه گذشته از دست داده اند. غیر از گزارش های رسمی مثل از زیان کسب وکارهای اینترنتی در یک ماه گذشته، خسارت یک روز قطعی اینترنت در ایران معادل 37 میلیارد دلار اعلام شده است.

نت بلاکس در شهریورماه اعلام کرد قطعی اینترنت در ایران ساعتی 1.5 میلیون دلار معادل 45 میلیارد تومان زیان اقتصادی به کشور وارد می‌کند. این رقم معادل روزی یک هزار میلیارد تومان و در یک ماه، معادل 28 هزار میلیارد تومان زیان برای اقتصاد کشور است. هم چنین پیش از این، نت بلاکس در سال های گذشته خسارت یک روز قطعی اینترنت در ایران را 37.3 میلیون دلار اعلام کرده بود.

حسین سلاح ورزی، نائب رییس اتاق بازرگانی ایران از عمیق تر بودن معضل قطع اینترنت و فیلترینگ در فضای کسب وکار ایران خبر داده است. این فعال بخش خصوصی گفت: «واقعیت این است که تمام فرایندهای خارج از کارخانه، مسائل ارزی بانک مرکزی و... رابطه درهم تنیده‌ای با اینترنت دارند و محدودیت اینترنت در یک ماه گذشته باعث شده نه تنها فرایند کسب و کار و تولید دچار اختلال شود بلکه از لحاظ اعتبار حتی تماس تجاری را از دست داده‌ایم».

این ارقام درحالی منتشر شده که از سال ها پیش بسیاری از شرکت های استارتاپی ایرانی خدمات خود را در شبکه داخلی عرضه کرده اند. اما به‌ گفته‌ی موسس سایت شیپور، هرچند خدمات این استارتاپ ها در شبکه داخلی در دسترس است، اما اختلال در دسترسی به اینترنت جهانی برای استارتاپ ها مشکلات بسیاری بهمراه داشته است.

رضا اربابیان، گفت: «مشکل اصلی کاهش فعالیت کسب وکارهاست. درآمدزایی کسب وکارهای اینترنت کاهش یافته، آن هم در شرایطی که اندوخته مالی زیادی ندارند و صدمه می بینند».

اربابیان گفت: «پس از همه گیری کرونا بسیاری از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان کارکنان را در شرایط دورکاری نگه داشته اند. بسیاری از کارکنان این شرکت ها از خانه ها کار می کنند. با محدودیت اینترنت در یک ماه گذشته همه ابزارهای لازم برای دورکاری و تعامل کارکنان با یکدیگر و مدیران از دسترس خارج شده است. هیچ ابزاری برای انجام کار گروهی و برگزاری تماس ویدئویی در اختیار این گروه ها نیست».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-24 22:17

افزودن دیدگاه جدید