کدخبر :273414 پرینت
28 مهر 1401 - 08:08

رشد ۲۰ درصدی پوشش فیبرنوری در شش ماهه اول سال

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر رگولاتوری از رشد ۲۰ درصدی تعداد خانوارهای تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری در این منطقه در پایان شهریور سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حمید فاضلی با اشاره اینکه براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی حداقل ۸۰ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری قرار گیرند، گفت: در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در منطقه آذر رگولاتوری، ۱۴هزار و ۳۱۹ خانوار تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر رگولاتوری افزود: براساس آمارهای موجود در مجموع تا پایان شهریور سال جاری ۸۷ هزار و ۳۴ خانوار در منطقه آذر رگولاتوری، تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند. در حالی که این آمار تا پایان سال گذشته، ۷۲ هزار و ۷۱۵ خانوار را شامل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه خدمات حوزه ICT یکی از اهداف اصلی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است، گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، ۶۳۰ روستا در حوزه ارائه خدمات ثابت، سیار و خدمات عمومی اجباری ( USO ) پایش و مشکلات موجود شناسایی و رفع شد.

فاضلی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه آذر را شناسایی و رفع ۱۱۲ تداخل رادیویی در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ دانست و بیان کرد: از آنجا که تداخلات رادیویی باعث افت کیفیت شبکه و اختلال در دریافت سرویس توسط مشترکان اپراتورهای تلفن همراه می‌شود، رفع این تداخلات یکی از مهمترین چالش‌های رگولاتوری است. به همین منظور در منطقه آذر با مانیتورینگ و پایش مستمر منبع تداخلات را شناسایی و مشکلات را رفع کرده‌ایم.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر رگولاتوری گفت: مشترکان در صورت مشاهده تداخل و یا کاهش کیفیت شبکه در منطقه خود، می‌توانند شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ به آدرس اینترنتی https://۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.

اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر یکی از مناطق نه‌گانه رگولاتوری در کشور است که استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را تحت نظارت و مدیریت دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.