چه خدماتی در سامانه مخابرات من ارائه میشود؛ از خدمات اینترنت پرسرعت تا تلفن ثابت
بخشی از خدمات کاربردی که در پرتال شرکت مخابرات ایران به مشتریان این شرکت ارائه میشود، در صفحه «مخابرات من» تجمیع شده است، که در این بخش خرید تلفن ثابت به صورت غیرحضوری، ثبتنام بستههای اینترنت پرسرعت، دریافت ریزمکالمات تلفن ثابت و ریز مصرف اینترنت، استعلام و پرداخت قبوض تلفن ثابت و قبوض تجمیعی و جستجوی مشاغل ۱۱۸ میسر است.
به گزارش سیتنا، شرکت مخابرات ایران یکی از شرکت هایی است که همواره برای افزایش ارتباطات و بسترهای ارتباطی در میان مردم تلاش زیادی کرده است.
شرکت مخابرات به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مردم و مشتریان خود اقدام به راه اندازی پرتالی جامع کرده است. در این پرتال امکانات مختلفی به مشتریانی که از تلفن ثابت مخابرات و یا اینترنت مخابرات استفاده می کنند، ارائه شده است.
سایت مخابرات به نشانی اینترنتی tci.ir با هدف ارائه خدمات به مشتریان مخابرات و اطلاع رسانی به آن ها ایجاد شده است کاربران می توانند با ایجاد حساب کاربری و ورود به بخش «مخابرات من» از خدمات و امکانات ارئه شده در این پرتال استفاده کنند.
معرفی سایت مخابرات ایران
با توجه به لزوم وجود بسترهای ارتباطی مناسب در میان مردم، سایت شرکت مخابرات راه اندازی شده است. شرکت مخابرات در ابتدا فقط امکان ارائه خدمات در بستر تلفن های ثابت را فراهم میکرد، اما کم کم و با گسترش اینترنت در کشور، این شرکت هم اقدام به ارائه خدمات اینترنت کرد.
سایت مخابرات به نشانی اینترنتی tci.ir به منظور ارائه خدمات به مشتریان خود راه اندازی شده است و در حال حاضر بسیاری از خدمات شرکت مخابرات از طریق این سایت به مشتریان ارائه می شود. خدماتی که در سایت مخابرات به مشتریان این شرکت ارائه می شوند، در دو گروه خدمات اینترنت و تلفن ثابت تقسیم شده است.
این سایت با هدف اطلاع رسانی، افزایش آگاهی مردم در رابطه با طرح های مختلف مخابرات و ... راه اندازی شده است و در حال حاضر یک سایت جامع و کامل برای مشاهده اطلاعیه ها، مقاله های متنوع، طرح های مختلف و ... می باشد.
سامانه tci.ir برای عموم مردم قابل دسترس می باشد و حتما نیازی نیست که افراد جزو مشتریان تلفن ثابت و یا اینترنت مخابرات باشند.
راهنمای ورود به سایت شرکت مخابرات ایران
افرادی که قصد استفاده از خدمات و مشاهده اطلاعیه ها و اخبار شرکت مخابرات ایران را دارند، می توانند با ورود به سایت مخابرات از خدمات مربوط به این سایت استفاده کنند.
راهنمای ورود به پنل کاربری مخابرات من
بخشی از خدمات کاربردی که در سایت شرکت مخابرات ایران tci.ir به مشتریان این شرکت ارائه می شود در صفحه مخابرات من گرد آمده است که در گزارش سیتنا به ان اشاره شد. در بخش مخابرات من امکان خرید بسته اینترنت و یا تمدید سرویس، مشاهده میزان مصرف اینترنت، پرداخت قبوض به صورت آنلاین، فعال سازی سرویس تلفن ثابت و ... فراهم شده است.
در واقع، در پنل کاربری مخابرات من به یک سری خدمات اختصاصی دسترسی خواهید داشت و می توانید راحت تر امور مخابراتی خود را انجام دهید. در صورتی که قبلا یک حساب کاربری در مخابرات من ایجاد کرده اید، می توانید با در دست داشتن اطلاعات حساب کاربری خود و مانند مراحل زیر به پنل کاربری مخابرات من وارد شوید.
راهنمای ورود به پنل کاربری مخابرات من
ابتدا به سایت اصلی مخابرات به نشانی tci.ir وارد شوید.
پس از ورود به سایت اصلی مخابرات بر روی گزینه «مخابرات من» در بالای سایت کلیک کنید.
پس از ورود به سایت مخابرات من، از بالای سایت بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.
حال کافیست که اطلاعات حساب کاربری خود، یعنی نام کاربری و رمز عبور را در قسمت مشخص شده وارد کنید و سپس بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید.
آگاهی از میزان حجم باقی مانده بسته های اینترنتی مخابرات برای مدیریت میزان مصرف بسیار مهم است.
بخش خرید شماره تلفن
شاید در سال های گذشته تنها راه برای خرید تلفن ثابت این بود که افراد به شرکت مخابرات مراجعه می کردند و مراحل خرید شماره تلفن را به صورت حضوری انجام می دادند؛ اما در حال حاضر امکان خرید شماره تلفن به صورت آنلاین هم فراهم شده است.
در بخش خرید شماره تلفن، امکان ثبت درخواست دریافت شماره تلفن به صورت آنلاین فراهم شده است. در این بخش افراد متقاضی می توانند با طی کردن چندین مرحله، اقدام به خرید شماره تلفن برای منزل و یا محل تجاری خود به صورت آنلاین کنند.
ایجاد حساب کاربری در صفحه مخابرات من
به گزارش سیتنا، شرکت مخابرات ایران به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات در سایت tci.ir اقدام به راه اندازی بخشی به نام مخابرات من کرده است. در این بخش از سایت شرکت مخابرات ایران امکان استفاده از خدمات اختصاصی برای مشتریان اینترنت و تلفن ثابت این شرکت وجود دارد.
از جمله خدماتی که در بخش مخابراتمن ارائه می شود می توان به مشاهده قبوض، پرداخت قبوض به صورت آنلاین، دریافت ریز مکالمات تلفن ثابت، مشاهده میزان مصرف و جزئیات مربوط به آن و ... اشاره کرد.
در بخش مخابرات من امکان ایجاد حساب کاربری وجود دارد و افراد می توانند پس از ایجاد حساب کاربری در بخش مخابرات من تهران از خدمات اختصاصی شرکت مخابرات استفاده کنند.
در صورتی که قبلا اقدام به ایجاد حساب کاربری در بخش مخابرات من نکرده اید و در حال حاضر قصد استفاده از خدمات مخابرات من را دارید، می توانید طبق مراحل زیر، اقدام به ایجاد حساب کاربری در این بخش کنید.
ابتدا یکی از مرورگرهای خود را باز کنید و به سایت اصلی مخابرات وارد شوید. سپس بر روی گزینه «مخابرات من» در سایت مخابرات کلیک کنید.
پس از ورود به سایت قدیمی مخابرات، بر روی گزینه «ثبت نام» در بالای سایت مخابرات کلیک کنید.
در مرحله بعدی کافیست که با وارد کردن نام کاربری مورد نظر خود و رمز عبور بر روی گزینه ایجاد حساب کلیک کنید تا حساب کاربری شما در بخش مخابرات من ایجاد شود.
معرفی سایر امکانات سایت مخابرات
سایت مخابرات به منظور ارائه خدمات بیشتر از بخش های مختلف دیگری هم تشکیل شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
لازم به ذکر است که برای استفاده از هر یک از خدمات و ورود به این بخش ها، روش های مختلفی وجود دارد. بعضی از خدمات ذکر شده فقط از طریق پنل کاربری مخابرات من قابل دسترس می باشند و بعضی از خدمات ذکر شده مانند پرداخت قبض و خرید تلفن ثابت به صورت آنلاین برای عموم مردم قابل دسترس می باشند.
بخش کشف مزاحم تلفنی
یکی از بخش هایی که در سایت مخابرات کشور ارائه می شود، بخش کشف مزاحم تلفنی است. استفاده از این خدمت فقط از طریق مخابرات من انجام می شود. بنابراین، لازم است که افراد برای کشف مزاحم تلفنی خودشان ابتدا در بخش مخابرات من ثبت نام کنند و سپس، اقدام به کشف مزاحم تلفنی کنند.
بخش ریز مکالمات
مشاهده ریز مکالمات تلفن ثابت، یکی از خدماتی است که توسط شرکت مخابرات به افرادی که دارای حساب کاربری در بخش مخابرات من می باشند، ارائه می شود. افرادی که قصد مشاهده ریز مکالمات خود را دارند، می توانند با ورود به بخش ریز مکالمات مخابرات من از جزئیات مکالمات تلفن ثابت خودشان مطلع شوند.
بخش سرویس های ویژه
یک سری سرویس ها و خدمات ویژه ای وجود دارند که در سایت مخابرات به افراد ارائه می شوند. در صورتی که قصد مشاهده سرویس های ویژه و خدمات مربوط به آن را دارید، می بایست که حتما یک پنل کاربری در مخابرات من ایجاد کنید و از طریق این پنل کاربری به بخش مخابرات من سایت مخابرات وارد شوید و سپس از بخش سرویس های ویژه استفاده کنید.
بخش ارزش افزوده
ارزش افزوده از جمله امکاناتی است که افراد می توانند به صورت آنلاین آن را دریافت نمایند. افرادی که قصد استفاده از خدمات ارزش افزوده را دارند، می بایست که حتما دارای پنل کاربری در سایت مخابرات من باشند و به پنل کاربری خودشان در مخابرات من از این خدمت استفاده کنند.
بخش پرداخت قبض
با توجه به اینکه در سال های گذشته، قبض کاغذی برای پرداخت قبض تلفن ثابت به چاپ نمی رسد، افراد باید از روش های دیگری برای پرداخت قبض استفاده کنند. یکی از این روش ها، استفاده از سایت مخابرات برای پرداخت قبض تلفن ثابت می باشد.
بخش پرداخت قبض سایت مخابرات امکان پرداخت قبض را به صورت آنلاین فراهم کرده است. در بخش پرداخت قبض می توان اقدام به پرداخت قبض به روز، پرداخت قبض تجمیعی و پرداخت قبض پایان دوره نمود. پرداخت قبض در این سایت با وارد کردن شماره تلفن ثابت انجام می شود.
بخش تاریخچه پرداخت قبض
مخابرات من از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر یک از این بخش ها به منظور ارائه خدمات خاصی به افراد راه اندازی شده اند. بخش تاریخچه پرداخت قبض، یکی از قسمت هایی است که در مخابرات من ارائه می شود. در این بخش امکان مشاهده تاریخچه پرداخت قبوض تلفن ثابت فراهم شده است و افراد می توانند جزئیات پرداخت های قبوض را از طریق این بخش مشاهده کنند.
انتهای پیام
گزارش از فرزانه احمدی منش
افزودن دیدگاه جدید