کد مطلب: 

273080

معاون وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با سیتنا: حجم درخواست تبلت و گوشی هوشمند در کشور با میزان تولید متناسب نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در تولید تبلت و گوشی هوشمند، حجم درخواست با حجم تولید متناسب نیست و اگر خط تولید داخلی داشته باشیم شرایط بهتری به وجود می‌آید، اما در نهایت بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایه گذاری کند.
معاون وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با سیتنا: حجم درخواست تبلت و گوشی هوشمند در کشور با میزان تولید متناسب نیست

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تولید گوشی هوشمند داخلی برای دانش آموزان، گفت: در این زمینه با متولیان و مسوولان این امر صحبت شده است. در همین حال، تولیدکنندگان برتر گوشی و تبلت در دنیا، در کشور ما نمایندگی ندارند.

وی ادامه داد: در تولید تبلت و گوشی هوشمند، حجم درخواست با حجم تولید متناسب نیست و اگر خط تولید داخلی داشته باشیم شرایط بهتری به وجود می‌آید، اما در نهایت بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایه گذاری کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: باید سخت افزارهای تولید داخل را با دانش بومی راه اندازی و تولید کنیم، در همین راستا کمپینی با عنوان «طرح هدایت» را راه اندازی کردیم تا بتوانیم با کمک‌های مردمی و خیرین و اعتباراتی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد، گوشی و تبلت تهیه کنیم.

وی افزود: قرار بر این شده است تا دولت ردیف بودجه‌ای برای تامین گوشی و تبلت در اختیار ما قرار دهد و تسهیلاتی را برای معمان و دانش آموزان در نظر گیرد که این اقدام در حد انتظار انجام نشده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-10 13:54

افزودن دیدگاه جدید