تنظیم بخش مهم سند راهبردی فضای مجازی با مشارکت کل نظام اجرایی کشور
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: آنچه تا کنون در سند راهبردی فضای مجازی تدوین و تصویب شده حداکثر 20% نیاز واقعی کشور است و در واقع بخش اصلی این سند در ذیل 39 عنوان کلی توسط دستگاههای اجرایی کشور تدوین و تکمیل خواهد شد.
به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در نشست هم اندیشی برنامه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی افزود: نقش دستگاههای اجرایی هم در تدوین بخشهای بعدی سند و هم در اجرای آن بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
وی هدف از این نشست را ایجاد همگرایی میان کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی که قراراست در کنار سازمانها و دستگاههای اجرایی در تدوین آن حضور و مشارکت داشته باشند دانست و تأکید کرد : ارائه تعریف واحد برای مفاهیم و واژگان سند از وظایف مرکز ملی فضای مجازی است که میبایست به نحو احسن انجام و در اختیار افرادی که در فرایند تدوین نظامات و اقدامات کلان نقش دارند قرارگیرد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: ارتقاء دانش و افزایش توانمندی دستگاههای اجرایی و بهرهگیری از همه ظرفیتهای بیرونی و درونی نظام اجرایی برای تحقق اهداف سند راهبردی امری ضروری است.
دکتر فیروزآبادی با تأکید بر اینکه بسیاری از این مطالب مطرح شده در رابطه با این سند، نو و جدید است و ممکن است چندان مطالعات مشابهی برای آنها حتی در خارج از کشور یافت نشود گفت: باید از همه ظرفیتهای نخبگان، موسسات پژوهشی و عموم علاقهمندان و صاحب نظران در این رابطه بهره برد.
در حاشیه این نشست امیر خوراکیان مسئول کارگروه راهبری سند راهبردی افزود: جلسات هماندیشی ویژه سند راهبردی هفتهای دوبار برگزار خواهد شد و در این نشستها سعی میشود توانایی و مهارت کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی ارتقاء پیدا کرده و هم نظری نسبی در خصوص مفاهیم و محتوای سند ایجاد شود، گرههای ذهنی حل شود و در مجموع کارشناسان بتوانند کمک بهتری به دستگاههای مسئول در این رابطه داشته باشند.
گفتنی است؛ در این نشست شیوهنامه «تدوین برنامه اقدامات کلان سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» ارائه و توضیحات لازم توسط رئیس مرکز ملی فضای مجازی مطرح شد تا فعالیت دستگاهها در این زمینه مبتنی بر آن نظام مند و هماهنگ صورت پذیرد.
همچنین در این جلسه موضوعات مهمی از قبیل: چگونگی جمعآوری، تدوین و اشتراک گذاری اسناد، مطالعات پشتیبان، راههای ایجاد و ضمانت اجرایی برای تحقق برنامهها ، شیوههای بهرهگیری از نظرات بخش خصوصی و فعالان و صاحب نظران خارج از سازمانهای رسمی و چگونگی ایجاد فرایند مدیریت دانش برای این سند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید