کدخبر :272230 پرینت
19 شهریور 1401 - 12:44

فیضی: با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت، کیفیت خدمات افزایش یافته و شبکه پایدار مستقر خواهد شد

مدیرعامل پیشین شرکت مخابرات ایران می‌گوید: «همواره این سوال را در ذهن داشته‌ام که اگر شرکت مخابرات خصوصی نمی‌شد، آیا باز هم با این برخوردها مواجه بود؟ مطمئنا اینطور نبود؛ چراکه همانطور که در سایر بخش‌ها تعرفه‌ها تغییر کرد و کسی هم معترض نبود، تعرفه‌های تلفن ثابت هم همانند سایر بخش‌ها عادلانه افزایش می‌یافت».

متن خبر

مهندس صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: حوزه‌ی ارتباطات ثابت طی این سال‌ها به دلیل مقاومت‌هایی که در زمینه تعرفه‌ها وجود داشته است، به شدت جا مانده ولذا این موضوع باعث شده است که توسعه ارتباطات ثابت متوقف شود.

فیضی، ادامه داد: از دید حاکمیت، شرکت مخابرات ایران یک بسته است که بخش‌های همراه اول و تلفن ثابت در دل هم بودند تا بتوانند هزینه‌ها و درآمد آنها را یکپارچه کنند، که این موضوع در شرکت مخابرات ایران هیچ‌وقت عملیاتی نشد، زیرا خدمات این دو مجموعه متفاوت و این دو شرکت دور از هم بودند، در نتیجه یک بخش از لحاظ امکانات و درآمد در شرایط خاصی قرار گرفت و بخش دیگر نیز به تدریج نزول کرد و به بن بست رسید.

مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران در زمان خصوصی سازی این شرکت، توضیح داد: زمانی که ارتباطات ثابت در شرکت مخابرات ایران به این وضعیت رسید که هم اکنون به صورت واضح مشهود است، سایر خدمات نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

فیضی، تاکید کرد: بنده معتقدم در زمینه ارتباطات ثابت خیلی قبل‌تر باید تصمیم‌گیری می‌شد و لذا اکنون باید تعرفه عادلانه تعیین شود تا بتوان با این تعرفه‌ها کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش و شبکه را پایدار نگاه داشت.

مدیرعامل پیشین مخابرات ایران، اشاره کرد: در خصوص شرکت مخابرات ایران همیشه این سوال در ذهن بنده وجود داشته که اگر این شرکت خصوصی نمی‌شد، آیا با این برخوردها مواجه می‌شد؟ مطمئنا اینطور نبود همانطور که در سایر بخش‌ها تعرفه ها تغییر کرد و کسی هم معترض نبود، تعرفه‌های تلفن ثابت هم همانند سایر بخش‌ها عادلانه افزایش می‌یافت.

فیضی به سیتنا گفت: پبگیری‌هایی که از سالیان گذشته تا به امروز انجام شده است باعث شده تا اصلاح تعرفه‌ها در مسیر منطقی قرار گیرد که امری مبارک است و حتما ارائه‌ی خدمات بهتر را توسط شرکت مخابرات ایران به دنبال دارد.

وی گفت: اگرچه هم اکنون در شرکت مخابرات ایران، کم و کاستی‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توان همه‌ی آنها را با تعرفه مرتبط دانست، اما امکان رفع برخی از این مشکلات از طریق اصلاح تعرفه‌ها وجود دارد و در نهایت باید بخشی از درآمد حاصله از اصلاح تعرفه‌ها در جهت توسعه شبکه هزینه شود.

فیضی در پایان هم خاطرنشان کرد که از شرکت مخابرات ایران نباید از این نکته هم غافل باشد که وضعیت جدید تعرفه‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شود که به کاهش تعداد مشترکان تلفن ثابت منجر نشود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.