کدخبر :271614 پرینت
31 مرداد 1401 - 14:30

تاثیر استفاده از بستر فناوری اطلاعات ‌در آموزش دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش قبل از دوران کرونا با بعد از کرونا متفاوت است، باید از بستر فناوری اطلاعات ‌و تولید محتوای الکترونیک استفاده کنیم تا خانواده‌ها در آموزش کودکانشان مانند دوران کرونا اثرگذاری داشته باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهدی کاظمی در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، اظهار کرد: کمیسیون عدالت آموزشی دو موضوع دارد، یکی عدالت آموزشی است و موضوع بعدی طرح ملی بازگشایی مدارس است. پروژه مهر، با هدف بهینه سازی نیروی انسانی، احصای دقیق آسیب های موجود، جبران کمبودهای ایجاد شده ناشی از کرونا و … شکل گرفته است.

وی ادامه داد: همه تلاش ها بر این است که مهر متفاوتی در دوران پساکرونا شروع کنیم، بعد از ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری مدارس باز می‌شوند. این آموزش غیرحضوری نکات مثبت و منفی داشت.

کاظمی اضافه کرد: مهر امسال اولین بازگشایی مدارس در دولت سیزدهم و مقرر شده است، پروژه مهر به استان‌ها و مناطق سپرده شود و یک نظارت ستادی داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه افزود: آموزش قبل از دوران کرونا با بعد از کرونا متفاوت است، باید از بستر فناوری اطلاعات ‌و تولید محتوای الکترونیک استفاده کنیم تا خانواده ها در آموزش کودکانشان مانند دوران کرونا اثرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه مهر کارگروه‌هایی راه‌اندازی شده است، گفت: در پروژه مهر تمام ادارات آموزش و پرورش درگیر می شوند و سایر دستگاه ها نیز با آموزش و پرورش مشارکت خواهند کرد و اثرات آن تا پایان سال تحصیلی باقی خواهد ماند.

کاظمی با تاکید براینکه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حضوری خواهد بود و هیچ تعطیلی نخواهیم داشت، افزود: در شرایط خاص مانند زلزله و سیل فقط آموزش غیرحضوری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: تمامی فعالیت ها در استان و مناطق باید مدرسه محور باشد زیرا مدرسه محور تحول است، مناسب تر است تا بازگشایی مدارس با حضور  شخصیت‌های محلی انجام شود تا تاکیدی بر اهمیت این آیین هم باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.