کدخبر :270161 پرینت
15 تیر 1401 - 09:21

افزایش شش درصدی شکایات مردمی در حوزه ارتباطات

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در سه ماهه اول سال جاری 46 هزار و 22 شکایت در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات مردمی 195 درج شده که در مقایسه با سه ماهه اول سال 1400، حدود شش درصد افزایش داشته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پیمان قره‌داغی با اشاره به اینکه تعداد کل شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال گذشته 43 هزار و 594 مورد بوده، افزود: از شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری هفت هزار و 443 شکایت به اپراتور همراه اول، دو هزار و 971 شکایت به اپراتور ایرانسل و 852 شکایت به اپراتور رایتل اختصاص دارد که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته در همراه اول حدود هشت درصد، در رایتل حدود 24 درصد افزایش و در ایرانسل حدود 26 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره آمار شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال 1400 اظهار کرد: در سه ماهه اول سال گذشته شش هزار و 881 شکایت از همراه اول، چهار هزار و 22 شکایت از ایرانسل و 687 شکایت از رایتل در سامانه 195 ثبت شده است.

در سه ماهه اول سال گذشته شش هزار و 881 شکایت از همراه اول، چهار هزار و 22 شکایت از ایرانسل و 687 شکایت از رایتل در سامانه 195 ثبت شده است.

قره‌داغی قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و دسترسی به اینترنت، تخلیه سیم‌کارت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، پیامک تبلیغاتی، پاسخگو نبودن، ثبت‌نام و واگذاری سیم‌کارت بدون حضور مالک به شخص دیگر، عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بین‌الملل و ... را از موضوعات شکایت‌های مردمی عنوان کرد.

وی درباره میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات در سامانه 195 تصریح کرد: میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات در اپراتورهای سیار متفاوت بوده و به دلیل وجود شکایات باز در سه ماهه اول سال جاری و عدم محاسبه زمان اینگونه شکایت‌ها در هنگام ارایه این گزارش، ممکن است میانگین زمان پاسخگوئی پس از بسته شدن شکایت‌ها افزایش یابد.

وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع میانگین زمان پاسخگوئی در بهار امسال برای هر سه اپراتور به حدود پنج روز رسیده است که این شاخص سال گذشته در همراه اول حدود 15 روز، در ایرانسل حدود 14 روز و در رایتل حدود 10 روز بوده است.

جزئیات گزارش شکایات سامانه 195 را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.