کدخبر :267761 پرینت
21 فروردین 1401 - 09:01

تصرفات اراضی در استان البرز به صورت آنلاین رصد می‌شوند

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز گفت: از شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه RS فعالیت می‌کنند استفاده خواهیم کرد و به صورت عکس‌های ماهواره‌ای آنلاین تصرفات اراضی در سازمان ملی زمین و مسکن برای اولین بار در کشور رصد خواهد شد.
با کمک شرکت های دانش بنیان به صورت آنلاین و از طریق عکس های ماهواره ای تصرفات اراضی را رصد خواهیم کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درگفت‌وگو با وزارتخانه راه و شهرسازی با اشاره به رفع تصرف ۹۴ هکتار از اراضی البرز بیان کرد: یگان اراضی استان البرز رتبه اول کشور به لحاظ رفع تصرف را داشته است، البته این بدان معنا نیست که تصرف زیاد بوده  است. خیلی از موارد مربوط به قبل بوده و احکام حقوقی گرفته شده است و رفع تصرف انجام شده است، در مجموع در سال گذشته ۹۴هکتار رفع تصرف شده است.

خالقی در ادامه افزود: درسالی که مزین به نام تولید دانش بنیان و کار آفرین است از شرکت های دانش بنیان که در حوزه RS فعالیت می کنند استفاده خواهیم کرد و به صورت عکس های ماهواره ای آنلاین تصرفات اراضی در سازمان ملی زمین و مسکن برای اولین بار در کشور رصد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد:رصد ماهواره ای موجب خواهد شد دیگر به صورت سنتی و گشت زنی و مراجعه اکیپ های مختلف و یا گزارش های مردمی اکتفا نشود و اطلاعات در سامانه‌ای ثبت خواهد شد. البته در این زمینه با شرکت دانش بنیانی رایزنی های اولیه انجام شده است و به صورت پایلوت منطقه ای هم رصد شده است . ان‌شاءلله با تامین اعتبار از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ، کل اراضی استان تحت اراضی ملی، تصرفات را لحظه‌ای از طریق تصاویر ماهواره ای رصد خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.