کدخبر :267016 پرینت
22 اسفند 1400 - 09:43

رسیدگی دقیق به شکایات کسب‌وکارهای اینترنتی با سامانه CODR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: افزایش رضایتمندی مردم و رسیدگی درست و دقیق به تخلفات از کسب‌وکارهای اینترنتی از مزایای راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR) است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط(CODR) افزود: موضوع هوشمندسازی رسیدگی به تخلفات و شکایات در سند تحول قوه قضائیه نیز هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که هوشمندسازی بر اساس برنامه ششم توسعه تکلیف ما است، تصریح کرد: نگاه راهبردی به موضوع هوشمندسازی رسیدگی به تخلفات و شکایات وجود دارد، ضمن این‌که رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری و رؤسای قوه قضاییه در گذشته نیز با تأکید بر این موضوع بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص داوری جمعی در سامانه (CODR) نیز گفت: در نظام اسلامی تا جایی که ممکن است کارها باید به خود مردم واگذار شود.

جهانگیر در این خصوص اضافه کرد: برای افزایش رضایتمندی تا جایی‌که ممکن است، ارجاعات برای حل مسائل مردم از طریق داوری توسط خودشان باید انجام شود که این سامانه با همین هدف ایجاد شده است.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (CODR) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رونمایی شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.