کدخبر :266478 پرینت
04 اسفند 1400 - 16:02

رئیس صداوسیما: اگر تمام ماهواره‌ها تحریم شوند، سیگنال‌رسانی زمینی در ۹۸ درصد خاک ایران ادامه خواهد داشت

رییس سازمان صداوسیما، گفت: با افتتاح پروژه سیگنال رسانی صداوسیما به تمام نقاط کشور نشان دادیم که حتی اگر تمام ماهواره ها نیز تحریم شوند، سیگنال رسانی زمینی در ۹۸ درصد خاک ایران با کیفیت بالا ادامه خواهد داشت و امیدواریم باقی مانده آن هم به ثمر برسد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات زیرساخت شامل شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صداوسیما به تمام نقاط کشور، رونمایی از نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین‌الملل در راستای تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا در منطقه و تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقای پایداری شبکه انتقال به ظرفیت ۲۰ ترابیت با استفاده از توان تولید داخلی، امروز چهارم اسفندماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان صداوسیما و تنی چند از مدیران وزارت ارتباطات، در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال برگزاری است.

پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: بهره مند شدن همه شهروندان از نعمت صدا وسیما افتخار ملی است. رسانه ملی وابسته بین نظام، مردم و جامعه است.

وی، ادامه داد: مطالبه به حق مردم بهره مند شدن از نعمت نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای آن است. رسانه ملی به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی افتخارش این است که آنچه از پیروزی انقلاب به بعد می‌گذرد را به مردم عزیز یاداوری کند، افتخاراتی که مردم و فرزندان ما نمی دانند و باید مطلع شوند.

رییس سازمان صداوسیما، اظهار کرد: این پروژه در راستای عدالت گستری نظام مقدس جمهوری اسلامی که انشالله ادامه می یابد. در قدیم امکان بهره وری در مناطق دور دست وجود نداشت و فقط مراکز استان ها و شهرهای بزرگ این امکان را داشتند، اکنون در شهرها و استان های دور دست نیز این پروژه انجام شده و پروژه سیگنال رسانی از طریق ماکروویو انجام می شود.

جبلی، خاطرنشان کرد: نعمت برخورداری از سیگنال و تصویر رسانه ملی نعمت بزرگی است که نه تنها موجب رضایت مندی مردم بلکه مصداقی روشن از خنثی رسانی تحریم ها است. با افتتاح این پروژه (سیگنال رسانی صدا و سیما به تمام نقاط کشور) نشان دادیم که حتی اگر تمام ماهواره ها نیز تحریم شوند، سیگنال رسانی زمینی در ۹۸ درصد خاک ایران با کیفیت بالا ادامه خواهد داشت و امیدواریم باقی مانده آن هم به ثمر برسد.

رییس سازمان صداوسیما، گفت: همکاران ما برای روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز خود را موظف به سیگنال رسانی می‌دانند. علاوه بر امنیت سیگنال رسانی این اتفاق مصداق خودباوری ملی است و صفر تا صد آن با توان و دانش داخلی محقق شده است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.