ایجاد شفافیت برای کاربران به دنبال ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو در پلتفرمها
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: به دنبال این هستیم که وب سرویسهای بیشتری را از حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت کامل برسد.
به گزارش سیتنا، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو پرداخت و با معرفی سابقهای از ساماندهی پلتفرمهای الکترونیکی، گفت: روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی در سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو منتشر میشود که یکی از دلایل مطرح شده برای افزایش بیرویه قیمت خودرو در سال ۹۸ وجود آگهی های غیر واقعی با قیمت بالا بوده است.
ارایه امتا به عنوان زیرساخت لایه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی
وی با بیان اینکه آسیبشناسی لازم در این حوزه انجام شد، تصریح کرد: این روند آسیب شناسی منجر به ارایه سامانه امتا در مرداد ۱۳۹۸ به عنوان زیرساخت احراز هویت و صلاحیت کسب و کارها در لایحه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی شد.
رویکرد هوشمندانه حاکمیت و حرکت بسمت سیاستگذاری نرم
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه در این حوزه سکو ها نیز اقداماتی برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر انجام دادند که رصد قیمتکف بازار از جمله آنها بوده است، ادامه داد: مجموعه این روند به سمتی رفت که حاکمیت رویکرد هوشمندانه در دست گرفت و به سمت سیاست گذاری نرم پیش رفت.
رهبری در ادامه تصریح کرد: در راستای سیاست هوشمندانه و نرم حاکمیتی، احرازها در پلتفرمها به جای اینکه اجباری باشد در قالب سرویس ارزش افزوده و (در صورت تمایل آگهی کننده) استفاده و ارایه می شود و وبسرویس هایی که قبلا در اختیار حاکمیت بود به سکوها داده شد.
وی همچنین گفت: در این راستا امکان احراز هویت کاربر، امکان احراز صلاحیت کسب و کار آگهی دهنده، امکان احراز وجود خودرو آگهی از ابزارهای ساماندهی سکوهای درج آگهی بوده است.
ارایه نشان مجزا (Badge) برای هر یک از احرازها در سکوهای آگهی
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اضافه کرد: هر یک از این احرازها نشان مجزا (Badge) دارند و مجموعه تعداد آگهی های منتشر شده آگهی دهنده نیز نمایش داده میشود که این روش با جزئیات دقیق به سازمان حمایت اعلام شده است.
اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنها
رهبری در ادامه با بیان اینکه اطمینان مصرفکننده باعث ارتقاء مراجعه به کسب و کارها می شود، گفت: یکی از زیرساخت های توسعه، اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنهاست.
امکان استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه در سکوهای آگهی الکترونیکی
وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که وب سرویس های بیشتری را از حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت کامل برسد، ادامه داد: در گام بعدی برای ارائه وب سرویس های بیشتر یکی از وب سرویس های ارائه شده استعلام سوابق خسارت خودرو از بیمه بوده است که پلتفرمهای دیوار، شیپور و باما به تازگی در یکماه اخیر از آن استفاده می کنند.
رسانهها امکانات جدید پلتفرمها را به مردم و خریداران اطلاع رسانی کنند
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تأکید بر اینکه رسانهها نیز فرهنگ سازی های لازم و اطلاع رسانی ها را برای مخاطبین، مردم و خریداران انجام بدهند، گفت: سرویسهای ارائه خدمات پس از فروش هم میتوانند سوابق خود را به اطلاعات کسب و کارها و پلتفرمها برای آگهی ها اضافه کنند و گامهای بعدی در این حوزه را انجام دهند.
رهبری در پایان گفت: با ساماندهی انجام گرفته، شائبه ای که آگهیهای صوری سبب افزایش قیمت خودرو میشود برچیده خواهد شد و این گام آغازین برای اطمینان بخشی به بازار است.
تقدیر از سه پلتفرم آگهی الکترونیکی توسط قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی
در این نشست با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از مدیران پلتفرمهای دیوار، شیپور و با ما به سبب تلاش مجدانه برای اجرای دستورالعمل ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو در پلتفرمهای خود، تقدیر و تشکر گردید.
این نشست با حضور نمایندگانی از بیمه مرکزی، سازمان نظام صنفی رایانه ای، شورای اجرایی فناوری و نمایندگان پلتفرمهای آگهی الکترونیکی برگزار شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید