کدخبر :264251 پرینت
21 آذر 1400 - 11:56

مدل‌های باج افزار جدید، بزرگترین نگرانی مدیران در سه ماهه سوم سال 2021 بوده است

تأثیر منفی حملات باج‌افزار در حال تکامل توسط مدیران آنقدر شدید است که در صدر فهرست قابل توجهی از خطرات مربوط به یک بیماری همه‌گیر در حال انجام و اختلال در زنجیره تأمین جهانی قرار دارد.‌

متن خبر

به گزارش سیتنا، مت شینکمن، معاون مدیریت ریسک و حسابرسی گارتنر، گفت: تهدید مدل‌های باج افزار جدید بزرگترین نگرانی مدیران در سه ماهه سوم سال 2021 بوده است. بر اساس نظرسنجی از 294 مدیر ارشد در صنعت و جغرافیا، نگرانی‌ها در مورد باج‌افزار نگرانی‌های مربوط به همه‌گیری، از جمله اختلالات زنجیره تامین را در صدر قرار داده است.

ریسک مدل‌های باج‌افزار جدید در سه ماهه سوم در میان پنج ریسک نوظهور برتر ظاهر شد، زیرا ریسک بزرگ سه‌ماهه قبل، «شکست‌های کنترل امنیت سایبری» پس از ردیابی گزارش نظارت بر ریسک‌های نوظهور در سه ماهه‌های متوالی به یک ریسک تبدیل شده است. ریسک‌های باقی‌مانده در پنج موقعیت برتر همگی مربوط به همه‌گیری و پیامدهای آن برای کار بود.

عوامل ایجاد کننده مدل‌های باج افزار جدید

ظهور مدل‌های باج‌افزار جدید به‌عنوان یک تهدید بزرگ برای سازمان‌ها از بسیاری جهات رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند که ناشناس ماندن مهاجمان را تقویت کرده است، در حالی که مدل‌های جدیدی برای اخاذی از سازمان‌های قربانی ارائه می‌کند. مدل کسب‌وکار باج‌افزار تخصصی‌تر و کارآمدتر شده است، از جمله «باج‌افزار به‌عنوان یک سرویس» و تقاضا برای پرداخت‌های بیت‌کوین، که منجر به گسترش حملات می‌شود.

فناوری خود حملات نیز تکامل می‌یابد، با ویروس‌هایی که باقی می‌مانند و سیستم‌های پشتیبان را آلوده می‌کنند، به فیشینگ به‌عنوان یک ناقل متکی نیستند، ویروس‌هایی مانند حملات «بدون فایل» و «جک کریپتو» که شناسایی آن‌ها سخت‌تر است.

شینکمن گفت: «در حالی که مدل‌های جدید حملات باج‌افزار به خودی خود ترسناک هستند، عواقب آن برای سازمان‌ها حتی بدتر است». تأخیرهای عملیاتی طولانی، از دست دادن داده‌ها و قرار گرفتن در معرض آن، و همچنین آسیب‌های اعتباری که به دنبال آن وارد می‌شود، خطرات وجودی بالقوه‌ای را برای یک سازمان ایجاد می‌کند که مدیران به خوبی از آن آگاه هستند، به خصوص اگر حملات در نتیجه کنترل‌های ناکافی امنیت سایبری رخ دهد.

خطرات همه گیری پابرجاست

از آنجایی که مدیران با خطرات امنیت سایبری دست و پنجه نرم می‌کنند، اختلالات ناشی از تهدید COVID-19 تبدیل به تهدیدات بومی می‌شود. نگرانی‌های مربوط به استعداد، اختلالات زنجیره تامین جهانی، تاخیر در بازگشت به دفتر و اجرای دستورات واکسن، همه به عنوان خطرات برجسته توسط مدیران ارشد شرکت کننده در نظرسنجی سه ماهه 21 نشان داده شده است.

شینکمن گفت: محاسبه اولیه در مورد بهترین روش برای بازگرداندن کارمندان به دفتر توسط طیف وسیعی از نگرانی‌ها در مورد نابرابری کاری ترکیبی مداوم، فقدان آموزش و توسعه موثر در چنین محیطی و در بسیاری موارد، سطوح تاریخی جابجایی کارکنان جایگزین شده است.‌ 

مدیریت مدل‌های کاری جدید در محیط «بومی کووید-19» به وضوح سناریویی دشوارتر از برنامه‌های «پس از همه‌گیری» است، که بسیاری از مدیران تنها چند ماه پیش بر آن تکیه می‌کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.