کدخبر :264104 پرینت
16 آذر 1400 - 11:35

نماینده مجلس: وزارت ارتباطات زیرساخت‌های لازم را اجرایی نکرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عدم توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و خدمات پایه کاربردی مانند پیام رسان‌های بومی، موتور جستجو، عدم تحقق مفهوم حکمرانی سایبری، عدم تحقق مفهوم دولت الکترونیک و سرعت و کیفیت و دسترسی به سرعت پایین اینترنت از جمله عقب‌افتادگی‌های این فناوری است که در دولت قبلی نسبت به آن بی‌توجهی شده و زیرساخت‌های آن فراهم نشده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری گفت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه تحول دیجیتال است و آینده کشور بستگی به تحول در بحث دیجیتال دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری به واسطه مأموریتی که در تأسیس و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز فضای مجازی دارد، مهمترین بخش از زنجیره مدیریت فضای مجازی محسوب می‌شود، این وزارتخانه به دلیل آن که علم محور است، برای تربیت مدیران جوان و مدیریت کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه عدم توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و خدمات پایه کاربردی مانند پیام رسان‌های بومی، موتور جستجو، عدم تحقق مفهوم حکمرانی سایبری، عدم تحقق مفهوم دولت الکترونیک و سرعت و کیفیت و دسترسی به سرعت پایین اینترنت از جمله عقب‌افتادگی‌ها و کاستی‌های این فناوری است که در دولت قبلی نسبت به آن بی‌توجهی شده و زیرساخت‌های آن فراهم نشده است.

موسوی لارگانی تأکید کرد: علیرغم اینکه مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه برنامه خوبی را برای وزارت ارتباطات و فناوری تصویر کرد اما ماده (67) آن مغفول مانده است. متأسفانه در رابطه با پیشرفت پهنای باند اینترنتی، حمایت از بخش خصوصی و استارت‌آپ‌های بومی و ... غفلت انجام شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.