کدخبر :263236 پرینت
18 آبان 1400 - 14:37

کاظمی: «مدارس شاهد و ایثارگران» کانون اصلی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شاهد و ایثارگر، کانون اصلی فرهنگ ایثار و شهادت و مظهر اقتدار و فرهنگ‌سازی در جامعه است. این مدارس هم در عرصه‌های علمی و هم در عرصه‌های فرهنگی خوش درخشیده‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، صبح امروز علیرضا کاظمی، در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه های زیر ۱۰۰کشوری آزمون سراسری، بدون احتساب سهمیه ویژه دانش آموزان شاهد و ایثارگر، که در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس و با حضور قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در امور شاهد و ایثارگران و همچنین زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر، امروزه در امتداد راه  پدران خود در عرصه علم و علم آموزی برای کشور افتخار می آفرینند.

وی با تجلیل از دانش آموزان برگزیده در عرصه های علمی، افزود: آن چه امروز شاهد آن هستیم، بخش کوچکی از دستاوردهای مدارس شاهد و ایثارگر است، این مدارس برکات زیادی برای فرزندان شاهد و ایثار گر دارد و در دهه های اخیر بسیاری از دانش آموزان دیگر غیر شاهد نیز از این ظرفیت بهره مند شدند.

کاظمی تصریح کرد: دینی که شهدا بر گردن ما دارند بسیار فراتر از این هاست هرچقدر تلاش کنیم و خانواده های  شهدا را ارج نهیم باز هم نمی توانیم ذره ای از مجاهدت های شهدا و ایثارگران را جبران کنیم.
وی ادامه دهبد: با پوشش بیش از ۴۰۰هزار دانش آموز در مدارس شاهد و ایثارگر و پوشش بیش از  ۱۹هزار دانش آموز در طرح پراکنده شاهد، زمینه شکوفایی دانش آموزان مذکور را فراهم کرده ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:  با توجه به گذشت بیش از سه دهه از ایجاد مدارس شاهد و ایثارگر و تغییر خواسته ها و نیاز های جامعه، وضعیت این مدارس نیاز مند آسیب شناسی است تا خدمات مطلوبتری را در این زمینه  ارائه دهیم.

وی ادامه داد: مدارس شاهد و ایثارگر، کانون اصلی فرهنگ ایثار و شهادت و مظهراقتدار و فرهنگ سازی در جامعه است. این مدارس هم در عرصه های علمی و هم در عرصه های فرهنگی خوش درخشیده اند.
کاظمی اظهار کرد: در کنار سایر دستاوردهای مدارش شاهد و ایثارگر، تربیت دانش آموزان مؤمن و ولایی از افتخارات ما در این مدارس است.

وی افزود: نیازها تغییر کرده و امروز نیازمند توسعه رشته های فنی و حرفه ای در مدارس شاهد و همچنین تلاش برای اشتغال این دانش آموزان هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ضروری است بنیاد شهید باید بیش از پیش از دانش آموزان شاهد و ایثارگر حمایت کند تا شاهد درخشش بیشتر باشیم زیرا فرزندان شاهد در دوران دانش آموزی نیازمند توجه بیشتری هستند.

در این مراسم از برگزیدگان آزمون سراسری و دارندگان رتبه های برتر، در سراسر کشور با حضور مسئولین و به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس تجلیل شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.