کدخبر :262927 پرینت
09 آبان 1400 - 11:49

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: مدیریت حوزه علم و فناوری در کشور نیازمند بازسازی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تمام حوزه‌های مدیریتی از جمله حوزه مدیریت علم و فناوری در کشور با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، نیازمند پوست اندازی و بازسازی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، یکی از چالش های موجود در حوزه علم و فناوری کشور وجود انواع موازی کاری و پراکنده کاری ها است که البته برای رفع این مساله در برنامه ششم توسعه کشور برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.
در حال حاضر برخی سازمان ها و نهادها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان پرچمدار زیست بوم حوزه علم و فناوری در مسیر نوآوری و توجه به اقتصاد دانش بنیان گام های اساسی برداشته اند اما در مواردی دچار موازی کاری هایی نیز هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص ساماندهی این حوزه و جلوگیری از موازی کاری ها اظهار داشت: به طور حتم مدیریت حوزه علم و فناوری نیازمند اصلاح و بازسازی است.

دکتر سعیدرضا عاملی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست خود با دولتمردان سیزدهم گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بازسازی ساختار مدیریتی کشور و همچنین بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ کشور را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: بنابراین سخن رهبر معظم انقلاب ناظر بر ضرورت اصلاح و بازسازی همه حوزه های مدیریتی کشور پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حضار متمرکز بر بازسازی حوزه فرهنگ است، چرا که این حوزه به جهت شرایط آسیب پذیری که داشته است نسبت به حوزه علم و فناوری برای رسیدگی ارجحیت دارد و البته در این حوزه کار نیز مقداری سخت تر است.

دکتر عاملی اظهار داشت: اولویت شورای انقلاب فرهنگی پس از ساماندهی حوزه فرهنگ کشور، به طور حتم ساماندهی حوزه علم و فناوری خواهد بود و رفع مشکلات و مسائل موجود در این حوزه از جمله وجود انواع موازی کاری ها و پراکنده کاری ها از جمله برنامه های مهم و آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.