کدخبر :259120 پرینت
22 تیر 1400 - 14:12

روایت آذری جهرمی از تجربه مذاکره با چین، پس انسداد وی‌چت در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوشت: پرداختن به موضوع مهم حکمرانی سایبری، ضرورتی است که امروز در صدر توجهات بسیاری از کشورهاست. برای کمک به دست‌اندرکاران فعال در این عرصه، لازم دیدم برخی تجربیات و مشاهداتم را به اشتراک بگذارم تا در مسیر این کار خطیر در صورت ضرورت به آنها توجه شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی اش نوشت:

پرداختن به موضوع مهم حکمرانی سایبری، ضرورتی است که امروز در صدر توجهات بسیاری از کشورهاست.

برای کمک به دست‌اندرکاران فعال در این عرصه، لازم دیدم برخی تجربیات و مشاهداتم را به اشتراک بگذارم تا در مسیر این کار خطیر در صورت ضرورت به آنها توجه شود.

در ادامه به برخی از آنان خواهم پرداخت.

اواخر سال ۹۲ و مدتی پس انسداد وی‌چت چینی در ایران توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گروهی برای مذاکره با این شرکت، مامور سفر به «چین» شدند.

پس از ملاقات با مدیران شرکت Tencent، متوجه شدند این تیم چندمین گروه است که از سوی ایران با این شرکت تماس گرفته است. چند نکته از سوی شرکت Tencent مطرح شد:

۱) بخشی از تامین سرمایه شرکت ما از طریق بازار سرمایه آمریکاست. ما باید بررسی کنیم آیا منع حقوقی برای همکاری داریم یا خیر.

۲) مطابق قوانین ایران، ما اجازه چه نوع فعالیتهای اقتصادی در سرزمین شما را خواهیم داشت؟ ما نیازمند مجموعه قوانین ایران هستیم تا آنها را بررسی کنیم.

۳) ما برای بازار ایران برنامه‌ریزی نکرده بودیم. در برخی کشورها، کمپین تبلیغاتی برای توسعه بازارمان اجرا کردیم. در ایران بدون اراده رشد کردیم و انسداد وی‌چت هم تا کنون از کاربران ما در ایران نکاسته است. به نظر شما ما چرا برای کاربران ایرانی جذابیت داریم؟

پس از تبادل نظر‌ها و پیگیری‌های یک ماهه، در نهایت پاسخ وی‌چت چین اینگونه بود: «ضمن احترام، به دلایلی از حضور در ایران معذوریم. امیدواریم در آینده امکان همکاری داشته باشیم»

انتهای پیام

 

 

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.