کدخبر :259100 پرینت
22 تیر 1400 - 09:52

کلاهبرداران مجازی در طول شش ماه، هفت میلیون دلار به استرالیایی ها خسارت زدند

کمیسیون رقابت و مشتریان استرالیا که بررسی مذکور را انجام داده، معتقد است کلاهبرداری هایی که از طریق برنامه ریزی برای دسترسی به رایانه های کاربران از راه دور انجام می شود، یکی از بزرگترین انواع کلاهبرداری ها در استرالیا است و افراد متخلف با سواستفاده از قابلیت های دنیای مجازی برای سرقت پول افراد تلاش می کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از زد دی نت، نوشت: طی مدت مذکور تقریبا 6500 استرالیایی تماس های تلفنی را دریافت کرده اند که طی آنها فرد تماس گیرنده اصرار به بارگذاری نرم افزارهایی توسط مخاطب داشته است. اما این کار موجب می شده تا هکرها و کلاهبرداران بتوانند به رایانه های شخصی و سپس حساب های بانکی افراد دسترسی غیرمجاز داشته باشند.

نتایج یک بررسی نشان می دهد در شش ماهه اول سال 2021 کلاهبرداران توانستند بیش از هفت میلیون دلار به حساب های بانکی و رایانه های استرالیایی ها خسارت بزنند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 184 درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس افراد بالای ۵۵ سال بیش از ۴.۴ میلیون دلار از دارایی های خود را در جریان این حملات از دست داده اند که معادل نیمی از کل سرقت های انجام شده است و سهم جوانان از این کلاهبرداری ها تنها ۲۰ هزار دلار استرالیا بوده است.

تماس گیرندگان کلاهبردار خود را عضو موسساتی همچون ای بی، تلسترا، ان بی ان، آمازون، برخی بانک ها، سازمان های دولتی، پلیس، شرکت های رایانه ای و غیره معرفی می کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.