کدخبر :252257 پرینت
22 آذر 1399 - 23:18

تمایل عجیب چینی‌ها به اسباب‌بازی شانسی و اسباب‌بازی فروشی که میلیاردر شد!

شرکت پاپ‌ مارت مستقر در پکن که تولیدکننده‌ی جعبه‌های اسباب‌بازی شانسی است، پس از عرضه‌ی سهامش در بازار بورس هنگ‌کنگ به میزان ۶۷۴ میلیون دلار به ثروتش افزوده شد؛ مشتریان این آدمک‌های شانسی بیشتر بین ۱۸ تا ۳۵ ساله و ۷۵ درصد آنان زن هستند. نسل جدید در چین بیش از هر سرگرمی و بازی‌های اینترنتی یا کفش‌ و لباس‌ مد روز، پول خود را صرف اسباب‌بازی‌های شانسی می‌کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، یک تولید‌کننده اسباب‌بازی چینی پس از عرضه سهام شرکتش در بازار سهام شاهد افزایش چشمگیر ثروت خود بود.

پاپ مارت که ونگ نینگ آن را تاسیس کرد، به سرعت رشد کرد و تبدیل به شرکتی شد که حدود ۷ میلیارد دلار ارزش دارد. این شرکت مجموعه‌ای از آدمک‌ها را در بسته‌بندی‌هایی که نمی‌توان داخل آن را دید به قیمت ۸ دلار می‌فروشد.

ونگ که حدود ۵۰ درصد از سهام این شرکت را دارد، در بازار بورس هنگ‌کنگ شرکت کرد و حالا به گزارش فوربز ثروت شخصی او بالغ بر ۳.۲ میلیارد دلار است.

شرکت پاپ‌ مارت مستقر در پکن از فروش سهام خود ۶۷۴ میلیون دلار به دست آورده که آن را صرف تأسیس فروشگاه‌های جدید در کشور‌های دیگر خواهد کرد. ارزش سهام این شرکت پس از اولین عرضه در بازار بورس ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

شان رین، مدیر گروه تحقیقات بازار چین می‌گوید: "چینی‌ها از ساعات طولانی کار و دستمزد‌های کم خود تحت فشارند و حتی نمی‌توانند مخارج زندگی خود را به راحتی بپردازند، از این رو در پی سرگرمی‌ها و خرید‌های ارزان‌قیمت هستند".

پاپ مارت محصولات خود را در ۲۱ کشور دیگر خارج از چین می‌فروشد و می‌گوید مشتریانش بیشتر بین ۱۸ تا ۳۵ ساله و ۷۵ درصد آنان زن هستند.

رین اضافه می‌کند: "جوانان چینی دوست دارند چیزهای بامزه و قشنگی در خانه‌ و روی میزشان داشته باشند. هیجان اینکه از جعبه در‌بسته چه بیرون خواهد آمد هم باعث تشویق مشتریان به خرید این محصول می‌شود".

بنا بر آمار تی‌مال، وبسایت فروش آنلاین چینی وابسته به گروه علی‌بابا، نسل هزاره در چین بیش از هر سرگرمی و بازی‌های اینترنتی یا کفش‌های مد روز، پول خود را صرف اسباب‌بازی‌های شانسی می‌کند.

پیشگام بازار

بنا بر اعلام شرکت پاپ مارت، پیشگام بازار، سال گذشته درآمد این شرکت سه برابر شد و به ۱.۶۸ میلیارد یوان (۲۵۶.۸ میلیون دلار) رسید. این شرکت توافق‌نامه‌هایی با والت‌دیزنی و یونیورسال استودیو امضا کرده است و محصولاتی از تولید‌کننده‌های دیگر را هم برای فروش عرضه می‌کند.

شرکت تحقیقات فراست‌ اند‌ سولیوان می‌گوید سال گذشته در چین فروش اسباب‌بازی‌های پاپ، با ترکیبی از فرهنگ همه‌پسند و محتوای باب روز، به بیش از ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوان رسیده است.

ایده‌ این جعبه‌های اسباب‌بازی شانسی به ماشین‌های فروش خودکار توپ‌های حاوی مدل شانسی در ژاپن برمی‌گردد که به آن گاشاپون می‌گویند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.