کدخبر :221572 پرینت
03 آذر 1397 - 00:24

قطع تلفن و اینترنت بانک ملی ایران در هامبورگ با ادعای عدم دسترسی ایران به سوئیفت/ بانک ملی: پیشاپیش هزینه‌ها را پرداخت کردیم (+تکذیب بانک ملی)

شرکت مخابرات آلمان ارتباطات تلفنی و اینترنتی شعبه بانک ملی در هامبورگ را قطع کرده و ادعا می کند که به دنبال اعمال تحریم‌های امریکا و قطع دسترسی ایران به سوئیفت، بانک ملی از این پس قادر نخواهد بود حساب‌های خود را بپردازد، این در حالی است که بانک ملی می‌گوید پیشاپیش هزینه‌های اشتراک خود را پرداخته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از سایت آلمانی دویچه وله، شرکت مخابرات آلمان (Telekom) ارتباطات تلفنی و اینترنتی بانک ملی ایران در این کشور را قطع کرده، زیرا معتقد است که به دنبال تحریم‌های امریکا بانک ملی از این پس قادر نخواهد بود حساب خود را بپردازد. این در حالی است که بانک ملی می‌گوید که پیشاپیش هزینه‌های اشتراک خود را پرداخته است.

روزنامه آلمانی هندلزبلات روز پنجشنبه (۲۲ نوامبر) گزارش داد که از حدود ده روز پیش ارتباطات تلفنی و اینترنتی بانک ملی ایران در آلمان قطع شده است. شرکت مخابرات آلمان عقیده دارد که به دنبال دور تازه تحریم‌های ایالات متحده، ایران دیگر به شبکه بین‌المللی سوئیفت دسترسی ندارد و لذا قادر به پرداخت هزینه‌های خود در خارج نیست.

به گزارش هندلزبلات، هلموت گوتلیب، مدیر شعبه بانک ملی، به روزنامه مزبور گفته است که فعالیت بانک ملی در آلمان عملا فلج شده است.

مدیر نمایندگی بانک ملی در آلمان گلایه می‌کند که تنها آمریکا است که علیه بانک ملی تحریم وضع کرده و این بانک همچنان در اروپا فعالیت قانونی رسمی دارد.

تکذیب بانک ملی ایران

بانک ملی ایران خبر قطع تلفن و اینترنت شعبه این بانک در هامبورگ را تکذیب کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در پی انتشار خبری در فضای مجازی به نقل از یک روزنامه آلمانی مبنی بر قطع تلفن و اینترنت شعبه بانک ملی ایران در هامبورگ، مشخص شد این خبر از اساس کذب است.

در حال حاضر ارتباط تلفنی و اینترنتی همه واحدهای خارج از کشور بانک ملی ایران برقرار است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.