کدخبر :221175 پرینت
28 آبان 1397 - 15:21

در پی انعکاس موضوع سهم خواهی صداوسیما از کسب و کارهای نوپا؛

سهم‌خواهی 50 درصدی صداوسیما از سهام یا برند چه تفاوتی دارد؟/ در صورت صحت هر کدام از این ادعاها باید صداوسیما پاسخگو باشد

بر فرض صحت ادعای جدید جوان زیرک در جلسه‌ی کسب و کارهای گیلانی با وزیر ارتباطات که می گوید صداوسیما 50 درصد برندش را طلب کرده و نه 50 درصد سهام شرکتش را و صداوسیما هم با افتخار این ادعای جدید را منتشر می کند، حال این سوال باقی است که کدام بخش صداوسیما و با چه توجیهی به دنبال تصاحب ارزش برند یکی از کسب و کارهای نوپا در کشور است و چگونه می تواند این برخورد دوگانه اش را تفسیر کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در پی انتشار گزارش 20:30 در تاریخ شنبه 26 آبان ماه 97 با عنوان "سرانجام نامعلوم شبکه‌ی ملی اطلاعات"، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار ویدئویی از سخنان یک جوان کارآفرین که از سهم خواهی صداوسیما گلایه داشت، نسبت به برخورد دوگانه‌ی صداوسیما ابراز گلایه کرد.

این مدیر جوان یکی از کسب و کارهای مستقل در استان گیلان که شرکتی دانش بنیان را بنا گذاشته است، در این فیلم می گوید زمانی که پس از چند سال کسب و کارشان به بهره برداری رسید صداوسیما سهم 50 درصدی از این کسب و کار را طلب کرد؛ اگرچه این فیلم چندی پیش و پس از سفر وزیر ارتباطات به استان گیلان هم منتشر شده بود و در آن زمان پاسخی از سوی صداوسیما به این اظهارات داده نشد.

اما به دنبال انتشار مجدد این فیلم در صفحه‌ی شخصی وزیر ارتباطات، صداو سیما در 20:30 شب گذشته (27 آبان ماه 97) گفت‌وگویی از این جوان منتشر کرد که ادعا می کند گفت‌وگوی او تقطیع شده منتشر شده و منظور او این بوده که صداوسیما 50 درصد برندش را طلب کرده و نه 50 درصد سهام شرکتش را.

اگر چه انتشار این گزارش با واکنش وزیر ارتباطات مواجه شد و آذری جهرمی نوشت: با این جوان کارآفرین زیرک در ۲۰:۳۰ مصاحبه کردند، گفت فیلم تقطیع شده، از من۵۰٪ سهام نخواستند، بلکه۵۰٪ برند را خواسته اند :) در سالنی که دوربین سیما همه مراسم را ضبط کرده برای اثبات تقطیع، نیازی به مصاحبه نیست.

بر فرض صحت ادعای جدید این جوان زیرک که می گوید صداوسیما 50 درصد برندش را طلب کرده و نه 50 درصد سهام شرکتش را و صداوسیما هم با افتخار این ادعای جدید را منتشر می کند، حال این سوال باقی است که کدام بخش صداوسیما و با چه توجیهی به دنبال تصاحب ارزش برند یکی از کسب و کارهای نوپا در کشور است و چگونه می تواند این برخورد دوگانه اش را تفسیر کند؟

انتهای پیام

گزارش از "مسعود فاتح"

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.