کدخبر :212767 پرینت
22 اردیبهشت 1397 - 10:40

نخستین کارگاه آموزشی ITU در ایران با عنوان «امنیت سایبری» آغاز بکار کرد (+تصاویر)

نخستین کارگاه آموزشی «امنیت سایبری» توسط دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات و با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات و مرکز آموزش پیشرفته هند (ALTTC) از امروز 22 اردیبهشت ماه در هتل فردوسی تهران آغاز بکار کرد و تا 26 اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات پیرامون برگزاری این کارگاه تخصصی، گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و مرکز آموزش پیشرفته مخابراتی هند (ALTTC) و بر اساس تفاهم میان وزرای ارتباطات ایران و هند و در چهارچوب همکاری های دوکشور، در تهران آغاز بکار کرده است.

یزدانیان، ارتقای دانش در زمینه‌ی چالش ها و تهدیدهای بالقوه مربوط به سرویس ها و اپلیکیشن های آنلاین، اشتراک گذاری طرح امنیت سایبری جهانی توسط ITU و شاخص های جهانی امنیت سایبری و حفاظت از کودکان در فضای سایبری را از اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات تبادل تجربیات موفق در توسعه و تقویت چارچوب های امنیت سایبری ملی و ارتقای قابلیت های بکارگیری اثربخش CERT در کشورها و نیز ظرفیت سازی انسانی و صنعتی جهت استفاده کارآمد و اثربخش قابلیت ها و امکانات را از دیگر اهداف برگزاری کارگاه امنیت فضای مجازی بیان کرد.

به گفته وی، مهم ترین محورهای این کارگاه جهت گیری ICT و نیاز به استفاده امن و مطمئن از آن، رایانش ابری، اینترنت اشیاء، بلاکچین، استانداردهای امنیت اطلاعات، اندازه گیری تاثیر زیرساخت اطلاعاتی بحرانی و چشم انداز تهدیدهای جاری است.

یزدانیان افزود: به عبارت دیگر، هدف از برگزاری این دوره‌ها انتقال تجربه در لبه‌ی تکنولوژی است. در قالب برگزاری این دوره تعدادی از مدیران ارشد حوزه از سایر کشورها به ایران آمده و در نشست‌هایی که برگزار می‌شود تبادل اطلاعات می‌کنند که دستاوردهای چشم گیری در حوزه‌ی آموزش‌های تخصصی امنیت سایبری به همراه خواهد داشت.

گفتنی است؛ این کارگاه با حضور مدرسان مورد تایید ITU از کشورهای هند، مالزی و ایران برگزار شده و با تبادل نظر حاضران در خلال برگزاری دوره، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.