کدخبر :211114 پرینت
18 فروردین 1397 - 22:49

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در دیدار نوروزی با همکارانش:

21 کلان پروژه برای توسعه‌ی دولت الکترونیک را نهایی کردیم که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در بخش توسعه دولت الکترونیک کار سنگینی را در دو ماهه پایان سال 96 انجام دادیم و در نهایت 21 کلان پروژه برای توسعه دولت الکترونیک نهایی شد و به تصویب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان برنامه‌ و بودجه و رییس سازمان اداری و امور استخدامی رسید و مقرر است که توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر رسول سراییان در دیدار نوروزی با  همکارانش در سازمان فناوری اطلاعات، ضمن تبریک سال نو به تشریح اهداف و مأموریت‌های محوله سازمان پرداخت و گفت: با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکسری تکالیف و انتظارات برای سازمان فناوری اطلاعات مطرح‌ شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، افزود: در حال حاضر  این انتظارات احصاء و  در قالب چهار محور اساسی مشخص‌شده است. نخستین محور ایفای نقش مؤثر در اقتصاد دیجیتال است و دومین محور  راهبری فرآیند توسعه کسب‌وکار دیجیتال و همچنین توانمندسازی و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و به‌کارگیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر تکالیف محوله است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضرورت آماده کردن سازمان فناوری اطلاعات ایران برای مأموریت‌های جدید منجر به تدوین یک برنامه تحول برای سازمان شد که  در راستای آن می‌بایست چشم‌انداز، مأموریت و نقشه سال 1400 سازمان را مشخص نماییم.

دکتر سراییان در ادامه با اشاره به پنج محور راهبردی سازمان فناوری اطلاعات که برگرفته از مأموریت جدید این سازمان است، گفت: بحث توسعه بازار IT کشور - توسعه دولت هوشمند - نوآوری و کارآفرینی و زیرساخت توسعه محتوا و کسب‌وکار مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و بحث امنیت در فضای سایبری پنج محور عملیاتی پیش روی سازمان است.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر چالاکی سازمان، گفت: برای دستیابی به اهداف، لازم است درون سازمان نیز یک تحول اساسی رخ دهد و هر حوزه‌ای و حتی هر کارشناسی باید دارای برنامه باشد و مشخص نماید در پایان سال 97 باید چه دستاوردی داشته باشد و چه اهداف  و مأموریتی را محقق سازد؛ چراکه برنامه‌ریزی باعث نظم می‌شود و همچنین پایش و رصد از نکات مثبت برنامه‌ریزی است.

رسول سراییان اصلاح ساختار سازمان فناوری اطلاعات ایران جزء اولویت‌های مهم سال 97 دانست و گفت: بازتعریف فرایندها و یکپارچه‌سازی سیستم‌های IT  سازمان مبتنی بر مأموریت‌های جدید جزء محورهای تحول در سازمان خواهد بود .و توجه اساسی به حوزه سرمایه انسانی از جنبه‌های آموزش، توانمندسازی، برنامه‌های رفاهی و انگیزشی و ارزشیابی کارکنان از اهداف سال 97 در حوزه منابع انسانی است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تکالیف عملیاتی محوله، گفت: در حوزه عملیات وظایفی بر عهده ماست که چند مرجع به ما تکلیف کرده‌اند اولین قانون برنامه ششم است که احصاء کردیم که چه وظایفی به سازمان ما محول شده است و محور دیگر اقتصاد مقاومتی است و محور بعدی توسعه دولت الکترونیک و هوشمند است که مصوبه هیات وزیران است و تکلیف بعدی شورای اجرایی فناوری اطلاعات است که رییس سازمان دبیر شورا است و به‌ واسطه آن وظایفی بر عهده سازمان می‌باشد و محور بعدی شبکه ملی اطلاعات است.

دکتر سراییان با تأکید بر اقدامات انجام‌شده در حوزه دولت الکترونیک، تصریح کرد: در بخش توسعه دولت الکترونیک کار سنگینی را در دو ماهه پایان سال 96 انجام دادیم و در نهایت 21 کلان پروژه برای توسعه دولت الکترونیک نهایی شد و به تصویب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان برنامه‌ و بودجه و رییس سازمان اداری و امور استخدامی رسید و مقرر است که توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شود و امیدواریم که بتوانیم منشاء تحول اساسی در حوزه دولت الکترونیک شویم و مردم هم بتوانند از این خدمات و سرویس‌ها بهره‌مند شوند.

دکتر سراییان با اشاره به وظایف محوله در بخش شبکه ملی اطلاعات، گفت: در بخش دبیرخانه شورای اجرایی شبکه ملی اطلاعات وظایفی بر عهده ماست و خوشبختانه سند برنامه دبیرخانه هم مشخص‌ شده است که یکی از محورها، مفهوم دولت باز است که بتوانیم سازوکارهای لازم را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که کسب‌وکارها بتوانند به داده‌های دولت دسترسی داشته باشند و بر اساس آن حوزه اشتغال و نوآوری و کارآفرینی را رقم بزنند و در حوزه مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا اقداماتی خوبی انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: لایحه رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا گام اساسی در جهت تسهیل در فرآیندهای استارتاپ ها است و این‌ها کارهای زیر بنایی و زیرساختی است که شکل‌گرفته است که امیدواریم با این مصوبه و فراهم کردن ساز کار اجرایی آن شرکت‌های استارتاپی از برکات این حوزه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: از دیگر اقدامات مهم که می‌بایست در راستای مأموریت‌های محوله انجام دهیم حضور فعالانه و مؤثر در مجامع بین‌المللی و بهبود وضعیت در شاخص‌های بین‌المللی است و با برنامه‌ریزی‌های مناسب و همچنین کمک بخش خصوصی و سایر بازیگران این عرصه  می‌توانیم دستاوردهای خوبی را در این حوزه‌ها به دست آوریم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.