کدخبر :2085 پرینت
28 فروردین 1391 - 19:07

طرح جدید دولت آمریکا برای جاسوسی در اینترنت

متن خبر

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اعلام کرد: نمایندگان کنگره آمریکا اخیرا طرحی را ارائه کرده‌‌اند که به سازمان ‌های اطلاعاتی این کشور اجازه می ‌دهد در صورت تمایل، به اطلاعات مشتریان و کاربران اینترنتی شرکت ‌های خصوصی دسترسی پیدا کنند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از آلترنت، این قانون جدید Cyber Intelligence Sharing and Protection Act که به اختصار CISPA نام دارد و پس از تصویب آن، نهادهای دولتی و شرکت‌ های خصوصی می‌ توانند با یکدیگر همکاری داشته و به مبادله اطلاعات با یکدیگر بپردازند.

 

این طرح توسط دو نماینده پارلمان، "مایک راجرز" نماینده جمهوری ‌خواه کنگره و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و نیز "داچ روپرسپرگر" نماینده دموکرات‌ ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه شده است.

 

در این طرح دولت می ‌تواند قوانین فعلی حاکم را نقض کند و بنا به تشخیص خود، به اقداماتی چون رصد ارتباطات اینترنتی، فیلتر کردن محتوا یا حتی تعطیل نمودن برخی وب سایت ‌ها و سرویس ‌های آنلاین بپردازد. موافقان این طرح مقابله با وب سایت هایی همچون ویکی‌ لیکس و وب سایت ‌های ناقض حق کپی رایت، را یکی از اهداف این طرح عنوان کرده اند.

 

بر اساس این گزارش، هر چند CISPA با هدف مقابله با تهدیدات سایبری و دیگر خطرات فضای مجازی تهیه شده است ولی کاربران اینترنت به شدت نگران نقض حریم شخصی خود و افشای اطلاعات خصوصی ‌شان نزد گروه ‌های ثالث هستند.

 

مخالفان این طرح، در حال سازماندهی کردن اعتراض ‌ها به تصویب CISPA هستند. برخی کارشناسان CISPA را مشابه SOPA می ‌دانند که در اکتبر سال گذشته میلادی، به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد.

 

SOPA یا قانون توقف سرقت آنلاین، با مخالفت گسترده وب سایت‌ ها، شرکت ‌ها و فعالان فضای اینترنت مواجه شد. چندی بعد این اعتراض‌ ها نتیجه داد و کنگره آمریکا از تصویب طرح مزبور عقب‌ نشینی کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.