کدخبر :2077 پرینت
28 فروردین 1391 - 13:49

مدیرمسوول روزنامه‌ی شاخص افغانستان در گفت‌وگو با شفقنا: رسانه‌ی اسلامی باید جذابیت‌های دینی را تصویر کند

متن خبر

مدیرمسوول روزنامه شاخص در افغانستان معتقد است: یک رسانه دینی وظیفه دارد با آن نوع از نگرش‏ها و اندیشه‏های دینی که وهن اسلام را به همراه دارند، به مقابله بپردازد؛ بدان معنا که با آن چه اسباب نمایش چهره ای زشت، کریه و دروغین از این دین می شود، مبارزه کند تا بتواند صورت و سیرت حقیقی، جذاب و توام با محبت و دوستی اسلام را برای جهانیان، تصویر کند.

 
به گزارش سیتنا، "علی زکی" در گفت‏وگو با خبرنگار شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، داشتن دغدغه و حساسیت در برابر دفاع از ارزش‏های انسانی و اسلامی، مقابله با دو جریان صهیونیست و سلفی، ایستادگی در برابر نگرش‏ها و اندیشه‏هایی که وهن اسلام را همراه دارد و همچنین دفاع از حقوق مردم و بیان مشکلات آن‏ها را از مهم‏ترین ویژگی‏های یک رسانه دینی عنوان می‏کند.
 
این روزنامه نگار معتقد است: یک رسانه دینی با داشتن دغدغه‏ها و حساسیت‏های لازم همزمان با پایبندی به اصول اسلامی و توجه به آن‏ها باید در راستای دفاع از ارزش‏های انسانی و اسلامی گام بردارد.
 
او با اشا ره به این که رسانه‏های دینی موظف به مقابله توامان با دو جریان همواره درگیر با جهان اسلام یعنی صهیونیست‏ها و سلفی‏ها هستند، اظهار می کند: تمام رسانه هایی که ادعای تدین دارند باید ضمن برقراری ارتباط با عموم مردم به بیان مشکلات آن ها نیز بپردازند و در مسیر احقاق حق مردم گام بردارند.
 
مدیرمسوول روزنامه شاخص افغانستان درباره عملکرد رسانه‏های جهان اسلام با اشاره به اینکه در گذشته شاهد کارنامه مطلوبی از آن‏ها نبودیم، فعالیت و عملکرد امروزی آن‎‏ها را مثبت‏تر ارزیابی می‏کند و می‏گوید: امروزه خوشبختانه کم و بیش رسانه‏های یاد شده به ویژگی‏های اسلامی نزدیک‏تر شده‏اند و امید می رود بهتر از این هم بشوند.
 
او می گوید: شرایط خاص و نامطلوب حاکم در برخی سرزمین های اسلامی به ویژه افغانستان این است که کاملا به کشورهای غربی وابسته شده اند و برای تأمین ساده ترین و ابتدایی ترین نیازهای خود محتاج آن کشورها هستند که این موضوع تأثیر بد و منفی بر روحیه جوانان داشته است. از این رو در کنار بیان این دست مشکلات از جانب رسانه ها باید راهکارهایی نیز برای خروج از معضل یاد شده ارائه شود.
 
این روزنامه نگار، سهم رسانه های دینی در تحولات اخیر منطقه را مطلوب و مناسب می خواند و اظهار می کند: با امکانات گسترده ای که در زمینه ارتباطات به وجود آمده باید بپذیریم که رسانه ها در تحولات اخیر منطقه و بهار کشورهای عربی نقشی مؤثر و قابل ملاحظه ایفا کرده اند.
 
زکی فعالیت های احساسی و متعصابه برخی رسانه های تشیع و اهل تسنن را به سود اسلام نمی داند و تأکید می کند: باید طوری رفتار کرد که موجب تنش و اختلاف نشود.
 
این روزنامه نگار، دروغ پردازی، تهمت و بازی با آبروی افراد را برای یک رسانه دینی و مخاطبان آن بسیار گران و پر هزینه قلمداد می کند و می گوید: یک رسانه دینی همانطور که در تعالیم پیامبر (ص) و ائمه (ع) آمده است، باید از دروغ، تهمت، انتشار مطالبی خلاف واقعیت، وارونه جلوه دادن اخبار و همچنین بازی با آبروی افراد بر حذر باشد؛ چرا که اگر رسانه ای ادعای تدین داشته باشد و خود رفتاری خلاف آن و منشی در منافات با آن پیش بگیرد، تبعات منفی بر روح یک جامعه را به همراه دارد.
 
زکی در پایان با بیان اینکه برای افزایش جذابیت یک رسانه دینی باید به مسایل و موضوعات عینی تری پرداخته شود، می افزاید: در این راستا همچنین باید از سیستم های نوین تبلیغاتی و ارائه مطالب و آموزه ها در یک بسته بندی جذاب استفاده شود.
منبع: shafaqna.com
انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.