کدخبر :2072 پرینت
28 فروردین 1391 - 06:19

تولید اولین پنل‌های LCD شارپ با تکنولوژی نیمه هوشمند IGZO

متن خبر

شارپ اعلام کرد که تولید اولین پنل‌های LCD با تکنولوژی نیمه هوشمند نوین IGZO را آغاز کرده است.

 

به گزارش سیتنا، این تکنولوژی صفحات، که بر اساس ترکیبشیمیایی"ایندیوم، گالیوم، زینک اکساید"است، می تواند در نمایش جزئیات، شفافیتی به میزان دو برابر بیشتر از پنل‌های فعلی ایجاد کند و به نحو چشمگیری سبب کاهش مصرف انرژی تا سطح 90 درصد شود؛ این تکنولوژی موجب می‌شود که با وجود کاهندگی مصرف انرژی، ترانزیستورهای فیلم موجود در صفحات، باریک‌تر و شفافیت پیکسل‌ها بیشتر باشد.

 

همچنین تکنولوژی تنظیم کننده تصویر UV2Aشارپ که پیش از ایندر تلویزیون‌های AQUOS وجود داشت در این پنل‌ها نیز موجود می باشد.

 

در حال‌حاضر شارپ این تکنولوژی را تنها بر روی نمونه‌های تبلت، لپ‌تاپ و مانیتورهایی چون تبلت‌های7 اینچی با رزولوشن 1280x 800 و تراکم پیکسلی ( تعداد پیکسل در هر اینچ) 217 و مانیتور 32 اینچ با رزولوشن 840x 2160 و تراکم پیکسل 140 انجام داده است.

 

به گفته کارشناسان این شرکت این نمونه‌ها اختصاصا جهت سنجش بازار تولید شده‌اند و در صورت استقبال مشتریان به شکل انبوه تولید می‌شوند.

 

      

 

به‌نظر می‌رسد به‌زودی تکنولوژی IGZO به دلیل مصرف پایین انرژی در حین ایجاد کیفیت تصویری دوچندان، در محصولات شرکت‌های اینتل و اپل همچون اولترا‌بوک‌ها، آیفون و آیپد مورد استفاده قرار گیرند.

 

نکته جالب توجه این که ساخت این LCD‌ها با تکنولوژی IGZO که در‌ حال‌حاضر اختصاصا جهت تولیدات سایز کوچک تا متوسط به ویژه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها خواهد بود، هم‌اکنون در تاسیسات کامیاما یعنی دقیقا جایی که در سال 2006 اولین پنل‌های LCDبرای تلویزیون شارپ متولد شدند، آغاز شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.