کدخبر :205689 پرینت
06 دی 1396 - 13:07

مصرف ماهی هوش و کیفیت خواب کودکان را افزایش می‌دهد

این روزها افزایش بهره هوشی کودکان برای بسیاری از خانواده‌ها بدل به یک دغدغه همیشگی شده است. به همین خاطر، استفاده از مکمل‌های مختلف و حتی داروها رواج بیشتری پیدا کرده است. این در حالی است که به برخی تغییرات کوچک در رژیم غذایی کودک می‌توان به ارتقا کیفیت زندگی او کمک قابل توجهی کرد.

متن خبر

به گزارش شفقنا زندگی، درست است که ماهی در نظر برخی کودکان و حتی بزرگسالان غذای چندان محبوب و خوشایندی نیست؛ اما نقش به سزایی در افزایش بهره هوشی آنها ایفا می کند. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، کودکانی که در هفته حداقل یک بار ماهی می خورند نسبت به سایرین از هوشی بالاتر برخوردار هستند. جالب اینجاست که ماهی در بهتر شدن کیفیت خواب آنها نیز مؤثر است.

به گفته متخصصان تغذیه، ماهی بخشی مهم از رژیم غذایی یک فرد است؛ چراکه علاوه بر پایین بودن میزان چربی های اشباع شده، حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و امگا 3 است. تمامی این ویژگی ها به خصوص وجود امگا 3 باعث تنظیم ضربان قلب، کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش فشار خون می شود. علاوه بر این، این ماده غذایی به تنهایی نقشی مهم در افزایش بهره هوشی انسان ایفا می کند.

یافته های اخیر محققان نشان می دهد، کودکانی که ماهی جایگاه خاصی در رژیم غذایی آنها ایفا می کند از خوابی با کیفیت بالا بهره مند هستند. این گروه از کودکان، خوابی طولانی تر نسبت به هم سالان خود دارند و کمتر از آنها دچار انواع اختلالات خواب یا بی خوابی می شوند. بنابراین، اگر از کم خوابی کودک خود شاکی هستید و می خواهید کاری برای بیشتر شدن هوش او انجام دهید بهترین و مؤثرترین کار اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی او است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.