کدخبر :2053 پرینت
26 فروردین 1391 - 18:51

دادستان تهران با هشدار به سایت‌های اینترنتی: سایت‌ها باید به رسالت خود توجه کنند

متن خبر

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه فیلتر کردن شاید راحت ترین کار در حوزه اینترنت باشد، گفت: اقدامات دیگری می توان انجام داد که سایت مربوطه فعال نباشد، اما فیلتر نیز نشود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از وبگردی 20:30، "عباس جعفری دولت آبادی" در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ویژه مبارزه با جرایم رایانه‌ای با بیان اینکه ثبت نشدن سایت‌ها و دسترسی نداشتن به آنها یکی از مشکلات است، گفت: بسیاری از سایت‌ها نام و نشان ندارند. 

 

وی گفت: بعضاً سایت راه اندازی شده و چندین مدیر عوض کرده است و زمانی که شکایتی از سایت می شود، باید چندین ماه برای پیدا کردن مسؤول سایت وقت صرف کرد. 

 

وی به بحث فیلترینگ سایت‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: برخی ها به طور مرتب در خصوص فیلتر شدن سایتها طعنه می‌زنند و می‌گویند که چرا این کار انجام می شود، چرا ما را تحمل نمی‌کنید. 

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران تأکید کرد: برخی سایت‌ها قوانین را رعایت نمی‌کنند و فراتر از مسائل مطبوعاتی عمل می کنند. 

 

جعفری دولت آبادی فیلتر کردن را اقدامی پیشگیرانه بیان و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اقدامات برخی سایت ها خارج از قوانین باشد و ادامه یابد، دادستانی نیز ضمن اخطار به آنها وظیفه خود را در این خصوص انجام خواهد داد.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه سایت های اینترنتی باید به رسالت خود توجه کنند، گفت: اینگونه نیست که سایت ها هر چه بخواهند بنویسند.

 

عباس جعفری دولت آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ویژه مبارزه با جرایم رایانه ای افزود: ما در بحث انتخابات دو سه سایت معروف را فیلتر کردیم که مورد انتقاد شدید واقع شد.

 

وی گفت: اگر سایت ها توقع حمایت از دادستانی دارند، باید بر مدار قانون حرکت کنند و وقتی سایتی طبق قانون عمل کند، نه فیلتر می شود نه شاکی خصوصی خواهد داشت.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران تاکید کرد: اگر سایت های اینترنتی علیه افراد استفاده شود و حریم ها را بشکند ما وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

 

جعفری دولت آبادی در ادامه به روز شدن و آموزش دیدن قضات دادسرای ویژه مبارزه با جرایم رایانه ای را ضروری خواند و افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی، قضات باید آموزش لازم را ببینند تا زمانی که با مسائل علمی و فنی مواجه می شوند، قادر به پاسخگویی باشند.

 

وی گفت: قضات شاغل در این دادسرا حتماً باید مسلط به اینترنت و رایانه باشند، تا تهدیدها را بشناسند.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران بر همکاری با سایر نهادهای فعال در حوزه اینترنت تاکید کرد و گفت: علاوه بر مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با سازمان های دیگر نیز باید همکاری شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.