کدخبر :2050 پرینت
26 فروردین 1391 - 15:44

شماره و رمز 3 میلیون کارت بانکی هک شده است؟

متن خبر

در حالی‌که گفته می‌شود رمز کارت 3 میلیون مشترک بانکی توسط هکرها هک شده، دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها این موضوع را تکذیب کرد. 

 

به گزارش سیتنا، خبرنگار ایلنا، گزارش داد: گفته می‌شود 3 میلیون کارت بانکی از اکثر بانک‌های خصوصی و دولتی توسط هکرها هک شده و رمز آنها به همراه شماره کارت در وبلاگی منتشر شده که این وبلاگ در دسترس قرار دارد. هرچند که وبلاگ مورد نظر توسط سیستم فیلترینگ کشور، فیلتر شده است. 

 

این بانک‌ها به مشتریان خود با ارسال پیامک، توصیه کرده‌اند که هر چه زودتر رمز کارت بانکی خود را تغییر دهند. 

 

گفته می‌شود، شماره کارت بانکی این شماره کارت‌ها به اضافه رمز کارت در یک وبلاگ منتشر شده است. 

 

این درحالی است که با وجود تایید تلویحی برخی از مسوولان بانک مرکزی مبنی بر افزایش ضریب امنیتی نظام‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و ارایه روش‌های جدید اما هکرها اقدام به این کار کرده‌اند. 

 

در این شرایط دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها محمدرضا غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: ارسال پیامک برای مشترکان از سوی برخی بانکها برای تعویض رمز کارت بانکی خود تنها برای ضریب امنیت بالا و همچنین پایان گرفتن زمان کارت‌های یاد شده بوده است. 

 

مدیر روابط عمومی بانک تجارت تصریح کرد: بانک‌ها برای افزایش ضریب اطمینان نظام الکترونیکی خود هر ساله راهکارهای جدیدی ارائه می‌کنند. 

 

در همین رابطه مقام آگاه در روابط عمومی بانک اقتصاد نوین نیز اظهارات دبیر کمیسیون هناهنگی روابط عمومی بانکها را تإیید کرد و در گفت‌و گو با ایلنا بیان داشت: ارسال پیامک به مشترکان بانک اقتصاد نوین مبنی بر تعویض رمز کارت بانکی به منظور افزایش ضریب امنیت بالا و کاری روتین بوده است. 

 

خانم فروزان تصریح کرد: بعضی ازکارت‌ها مدت اعتبارشان منقضی شده بود و به همین دلیل پیامک برای مشترکانی که کارتشان منقضی شده، ارسال شده بود. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.