دبیر شورای راهبری جویشگر بومی در گفتوگو با سیتنا:
جویشگرهای بومی سرویسهای مورد نیاز مشتریان را ارائه میدهند
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تجاری سازی جویشگرهای بومی این است که با ارائهی خدماتی که مورد درخواست مشتری است و البته متمایز است، فاصلهی بین بازار و فناوری را از بین ببریم.
دکتر "علیرضا یاری" دبیر شورای راهبری و مدیر طرح جویشگر بومی در گفتوگو با خبرنگار سیتنا پیرامون برنامهها برای تجاری سازی و افزایش بازدیدکنندگان جویشگرهای بومی، گفت: بحث تجاری سازی یعنی دیدن از نگاه مشتری و دیدن از نگاه بازار نه دیدن از لحاظ فناوری.
یاری ادامه داد: ما در حال حاضر میگوییم یک سری خدمات و فناوری را داریم و این سرویس را راه اندازی کرده ایم، ولی باید بگوییم چه میزانی مورد استقبال مردم قرار گرفته است و نیاز مردم چیست؟
مجری طرح جویشگر بومی، خاطرنشان کرد: در واقع تجاری سازی این است که با ارائهی خدماتی که مورد درخواست مشتری است و البته متمایز است، فاصلهی بین بازار و فناوری را از بین ببریم.
یاری اظهار داشت: به همین دلیل ما در این قدم نباید به فکر راه اندازی فیچرهای جدید یا سرویسهایی مشابه گوگل و غیره باشیم؛ بلکه باید به این مورد فکر کنیم که مردم به چه سرویسی نیاز دارند و مورد استقبال آنها قرار میگیرد و دغدغهی مردم چیست؟ که این نکات می شود نکات تجاری سازی و قدم بعدی منجر به چرخهای اقتصادی میشود که جویشگرهای بومی در کشور باقی بمانند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید