کدخبر :2032 پرینت
24 فروردین 1391 - 12:21

عامل نفوذ غیرمجاز و هک سایت چند دانشگاه در مشهد دستگیر شد

متن خبر

دانشجویی که با نفوذ غیرمجاز و هک سایت چند دانشگاه در مشهد، توانسته بود به سامانه ثبت نمرات در واحد آموزش دانشگاه ها دسترسی پیدا کند و نمرات دانشجویان را تغییر دهد توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شد.

 

به گزارش سیتنا، در پی اعلام موضوع دسترسی غیرمجاز یک نفر به سامانه واحد آموزش چند دانشگاه در مشهد، کارآگاهان پلیس فتا به دستور سرهنگ سید محسن عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

 

نتایج بررسی کارآگاهان بیانگر آن بود که هکر مورد نظر دانشجوی یکی از دانشگاه های مشهد است که پس از دستیابی به سامانه ثبت نمرات دانشجویان نسبت به شناسایی دانشجویانی که مشروط شده اند یا نمرات ضعیفی کسب کرده اند، اقدام کرده و آن گاه با ارسال ایمیل و پیامک به این قبیل دانشجویان پیشنهاد تغییر نمرات در قبال دریافت پول داده است.

 

گزارش خراسان حاکی است، متهم مذکور در موارد متعددی در قبال دریافت مبالغی کلان نمرات دانشجویان مشروطی را تغییر داده بود. این متهم با تصور این که با استفاده از نرم افزارهای VPN و تغییر IP می تواند ردپای خود را در فضای سایبری محو کند، با به کارگیری IPهای خارجی اقدامات مجرمانه خود را اجرا کرده بود، اما با پیگیری ها و اقدامات فنی کارآگاهی پلیس فتای خراسان رضوی متهم در مدت کوتاهی شناسایی و دستگیر شد.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان رضوی در همین رابطه به افرادی که از نرم افزارهای فیلترشکن و VPN و تغییر IP استفاده می کنند و اعمال مجرمانه انجام می دهند، هشدار داد و گفت: در فضای سایبر همه چیز ثبت می شود و قابل ردیابی است و هیچ چیز از دید کارآگاهان پلیس فتا مخفی نخواهد ماند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.