کدخبر :2026 پرینت
23 فروردین 1391 - 15:11

سوء استفاده‌ی کلاهبرداران از عدم آشنایی افراد به دستگاه‌های عابر بانک

متن خبر

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، اعلام کرد: هیچ‌گاه فریب هیچ گونه تماس‌ها و یا پیامک‌ها که حاوی مطابی چون برنده شدن در قرعه کشی‌ها و یا خیریه‌ها هستند را نخورده و به آنها اعتماد نکنید.

 

به گزارش سیتنا، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی، مأمورین اقدامات خود را آغاز نمودند. در بررسی‌های اولیه شاکی اظهار داشت که چندی پیش فرد ناشناسی با وی تماس گرفته و بیان داشته شما در قرعه کشی برنده‌ی 780 هزار تومان وجه نقد شده‌اید. به عابر بانک مراجعه تا با گوشی همراه راهنمایی نمایم تا مبلغ مذکور به حساب شما واریز گردد. این‌کار را انجام داده متوجه شدم نه تنها وجهی به حسابم اضافه نشده بلکه مبلغ حدود سه میلیون تومان نیز از موجودی حسابم کسر شده است.

در تحقیقات فنی و تخصصی انجام گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و نیز همکاری مستمر بانک مربوطه با پلیس نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد. 

 

پلیس فتا هشدار داد: افرادی که آشنایی کافی به زبان انگلیسی  و یا حتی استفاده از دستگاه‌های عابر بانک را ندارند هیچ‌گاه با راهنمایی افراد ناشناس اقدام به استفاده از این دستگاه‌ها را ننمایند تا دچار اینگونه مشکلات نشوند و در صورت مواجهه با چنین مسائلی پلیس فتا را در جریان گذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.