کدخبر :2023 پرینت
23 فروردین 1391 - 10:49

چهرقانی: فناوری‌های نوین برای روابط‌عمومی‌ها چاقوی دولبه است

متن خبر

مدیر روابط‌عمومی شرکت مبین نت، گفت: جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی روابط‌عمومی در ایران وابسته به توسعه مهارت‌های جدید در حوزه ابزارهای ارتباطی است؛  به شرط آنکه دانش، بینش و مهارت‌های گذشته روابط‌عمومی فراموش نشود.

  

به گزارش سیتنا، "محمد چهرقانی" که به مناسبت در پیش بودن هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک سخن می‌گفت با تأکید بر این که فناوری های نوین، ابزاری هستند همانند ابزارهای ارتباطی گذشته که روابط‌عمومی ها را در ایفای نقش خود یاری می کنند، افزود: تفاوت ارتباطات مسلح به فناوری های نوین با ارتباطات گذشته، حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی ارتباطات است.

 

وی ادامه داد: اگرچه این قابلیت بی نظیر فرصتی برای روابط عمومی‌ها است اما توجه به برخی نکات در این عرصه ضروری به نظر می‌رسد.

 

مدیر روابط‌عمومی شرکت مبین نت با تأکید بر این که فناوری‌های نوین در شرایط کنونی برای روابط‌عمومی ها چاقوی دولبه است، گفت: لزوماً اینگونه نیست که روابط‌عمومی‌ها بتوانند عقب ماندگی‌های گذشته خودرا جبران کنند. اگر آنها نتوانند جایگاه خودرا به عنوان بهره‌برداران واقعی این ابزار ارتباطی به اثباط برسانند، این ابزار بی بدیل به مانعی جدید برای روابط‌عمومی های ایران تیدیل می شود. چرا که درارتباطات مجازی سکان هدایت ابزاری بدست گروهی دیگر قرار دارد که در این دگرگونی برای خود سهمی بزرگ قایل است.

 

چهرقانی ادامه داد: درگذشته هیچ صنعت‌گر و در سال‌های نه چندان دور هیچ فناوری حاضر نبود نقش ارتباط‌گر سازمان را به خود بگیرد و در پشت تریبون حتی به معرفی خود بپردازد اما امروزه تمام آی تی من‌های سازمانی در پشت کامپیوترهای خود به سخنرانی و تولید محتوا می پردازند.

 

این کارشناس روابط‌عمومی در ادامه اظهار نظر خود در مورد روابط‌عمومی الکترونیک گفت: اگرچه محتوای اثربخش ارتباطی همچنان نیازمند تخصص روابط‌عمومی است و صرف توانمندی در راه‌اندازی شبکه‌ها نمی تواند به ارتباط اثر‌بخش منجر شود اما این اتفاق در حال رخ دادن است.

 

چهرقانی افزود: درحال حاضر بخش قابل توجهی از محتوای ارتباطی در شبکه های مجازی از سوی کسانی تولید می شود که به عوامل اجتماعی ، سیاسی ، روانی و فرهنگی آن توجه ندارند و صرفاً با اقتضای تخصص فنی و مهارت‌های الکترونیکی به ارتباطات مجازی روی آورده‌اند و این رخداد در سالهای آتی مشکلاتی را برای فرهنگ و ارتباطات جامعه فراهم می‌نماید. بنابراین کارگزاران روابط‌عمومی باید در آفرینش فرهنگ جدید ارتباطی، نقشی مؤثر ایفا نموده و با تولید محتوای غنی واثر بخش، خلق فرهنگ جدید را به مسیری درست هدایت کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.