کدخبر :200111 پرینت
06 اردیبهشت 1396 - 20:08

شرکت‌های ایرانی نماینده غول خودروساز آلمان در بازار خاورمیانه

شرکت فولکس‌واگن آلمان دو شرکت‌ایرانی را به‌منظور نمایندگی خود در خاورمیانه انتخاب کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس بیانیه شرکت مشاور فولکس‌واگن در ایران، این شرکت آلمانی خودروسازی سینا را به عنوان یکی از شرکای خود در ایران انتخاب کرده است.

همچنین شریک دیگر این غول خودروساز آلمانی در ایران، «گروه ماموت» اعلام شده است.

بر اساس این بیانیه که برای شبکه پرس تی‌وی ارسال شده، این قرارداد «این فرصت را فراهم می کند تا فولکس‌واگن به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه دسترسی پیدا کند. این همکاری نه تنها صدها موقعیت شغلی در ایران ایجاد می‌کند، بلکه مبنایی برای صادرات آمبولانس یا خودروهای ویژه از ایران (به دیگر کشورها) خواهد بود.»

در این بیانیه تأکید شده است اولین خودروهای تولیدی، اواخر امسال از طریق خودروسازی سینا در بازار ایران عرضه خواهد شد.

علی ماجدی، سفیر ایران در آلمان، آوریل گذشته گفت توافقی با یک شرکت ایرانی برای همکاری در صنایع خودروسازی ایران در دست انجام است.

ماجدی گفت مدیریت این شرکت در حال بررسی قابلیت‌های چندین خودروساز ایرانی است و هم اکنون در حال انتخاب از میان دو شرکت است.

فولکس‌واگن سپتامبر سال گذشته اعلام کرد این شرکت برند زیر مجموعۀ خود موسوم به اشکودا را برای بازار ایران در نظر گرفته است.

هاینتس جاکوب نوسر، رئیس برند R&D فولکس‌واگن، در آن زمان گفته بود: «ایران با فرصت‌های بزرگ، بازاری بسیاری جذاب به شمار می‌آید.»

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یکی از مقامات این شرکت گزارش داد این شرکت آلمانی در نظر دارد با برندهای اشکودا و سیت به صورت گسترده وارد بازار ایران شود.

آخرین حضور فولکس‌واگن در بازار ایران، به تولید خودروی گل با همکاری شرکت کرمان خودرو بازمی‌گردد؛ همکاری که تحت‌فشار امریکا در سال 2011 متوقف شد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.