کدخبر :196919 پرینت
02 اسفند 1395 - 20:05

اعتراف مجدد مدیر فیس بوک به اشتباه در سانسور عکس جنجالی

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک متنی طولانی در نقد و بررسی فیس‌بوک و روند جهانی شدن نوشته است. او این بیانیه ۶۵۰۰ کلمه‌ای را در صفحه فیس بوکش منتشر کرده و در آن به چالش‌های جهان و قابلیت‌های فیس‌بوک در پرداختن به آن اشاره کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با اینکه زوکربرگ گفته قصد ندارد رییس‌جمهوری بشود، بیانیه‌اش مثل یک بیانیه رسمی است. برنامه او بر این مبناست که فیس‌بوک به مردم قدرت به اشتراک گذاشتن موضوعات مختلف را بدهد و جهان را بیشتر به هم نزدیک و متصل کند.

او می‌گوید انسان‌ها باید با هم متحد شوند، نه به عنوان مردمان یک شهر یا یک ملیت، بلکه به عنوان اعضای جامعه جهانی.

زاکربرگ نوشته: «فیس بوک می‌خواهد ما را به هم نزدیک‌تر کند و یک جامعه جهانی بسازد. وقتی ما این کار را شروع کردیم، این فکر چندان جنجالی نبود. اما اکنون در سراسر جهان مردمانی هستند که جهانی شدن عامل فراموش شدن آنها شده و جنبش‌هایی وجود دارند که از روند جهانی شدن جا مانده‌اند.»

او ۱۰۰۰ کلمه هم درباره انتشار اطلاعات در فیس بوک و اخبار جعلی و تیترهای کلیک جذب‌کن نوشته است که همه آنها با الگوریتم‌های فیس بوک تبدیل به ابزارهایی برای اقزایش چندقطبی‌شدگی شده‌اند.

زاکربرگ به خاطر سانسور این عکس متعلق به جنگ ویتنام مورد انتقادات زیادی قرار گرفته بود

او در بخش آخر، به استانداردهای جامعه فیس‌بوک پرداخته شده که سختگیرانه است و ظرایف فرهنگی سیاسی را در نظر نمی‌گیرد. به همین دلیل در فیس بوک اشتباهات زیادی در سانسور عکس‌های ویتنام روی داده و در انتشار فیلم‌های مربوط به جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد»، دچار بی‌توجهی و خطا شده است.

زاکربرگ می‌گوید: «این اشتباهات نه به خاطر مخالفت سیاسی ما با این رویدادها که به خاطر اشکالات اجرایی بوده است.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.