کدخبر :195685 پرینت
01 بهمن 1395 - 07:05

دکتر واعظی در دیدار با فعالان بخش خصوصی استان زنجان:

خصوصی سازی انتقال عملیاتی از دولت به یک شرکت شبه دولتی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه دیدار خود از استان زنجان در اتاق بازرگانی با جمع کثیری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی شامل بازرگانان، تولید کنندگان و نیز فعالان حوزه ICT دیدار و گفت و گو کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در این دیدار با اشاره به مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی گفت: برای این دولت مهم است که آنچه که تصمیم می گیرد تا پایان دولت عملیاتی شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا شود بدون بخش خصوصی امکان پذیر نیست و باید بخش خصوصی به کمک دولت در این عرصه فعالیت کنند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه دولت ها بدون توجه به بخش خصوصی نمی توانند تصمیمات اقتصادی اتخاذ کنند، اظهار داشت: خصوصی سازی هم اعتقاد مقام معظم رهبری است و هم اعتقاد دولت، همچنین بخشی از اقتصاد مقاومتی این است که نقش مردم را در اقتصاد پر رنگ ببینیم. خصوصی سازی این نیست که عملیاتی را از دولت بگیرند و به یک شرکت شبه دولتی بدهیم.

دکتر واعظی در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط تغیرات زیاد قیمت ارز، گفت: در حال حاضر قیمت ارز برخلاف گذشته به ثبات رسیده و سعی می‌کنیم با این ثبات اعتماد بخش خصوصی را جلب کنیم.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص شفافیت مالی و بانکی در جهان، تصریح کرد: پس از اتفاق یازده سپتامبر در دنیا اتفاقاتی رخ داد و قوانینی در دنیا مصوب شد که کشورها را موظف می‌کند در مراودات بانکی، مبدا و مقصد انتقال ارز بایستی شفاف باشد که این موضوع فقط مختص ایران نیست.

وی با اشاره به تلاشهای سفارت خانه های کشورمان، گفت: سفارت خانه ها برخلاف گذشت که فقط کار سیاسی صورت می‌دادند هم اکنون باید در تسهیل فعالیت بازرگانان در بخش خصوصی نیز تلاش ‌کنند که البته این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه، مسایل و مشکلات بانکی از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.