شرکت ها، شورای انتظامی را "مرجع حل اختلاف" در قراردادهای فاوا تعیین کنند
شرکت های فعال در حوزه انفورماتیک، برای سهولت پیگیری حل اختلافات،وتسریع در حصول نتیجه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ها را به عنوان "مرجع حل اختلاف" در قراردادهای خود تعیین کنند.
به گزارش سیتنا، حجت اله مسعودی، نائب رئیس شورای انتظامی سازمان نصر، گفت: مطابق قانون،شورای انتظامی هرنظام استانی سازمان نظام صنفی رایانه ای،مسئول رسیدگی به شکایات حرفه ای و انظباتی و انتظامی اشخاص حقیقی وحقوقی درخصوص تخلفات اعضایسازمان در حوزه فاواست و از طرفی با توجه به حضور افراد متخصص و کارشناس در این شورا اگر شرکت ها و فعالان حوزه ICT، این شورا را به عنوان "مرجع حل اختلاف" درقراردادهای مختلف کاری خود در نظر بگیرند، درصورت بروز شکایت و اختلاف های احتمالی، شورای انتظامی سازمان می تواند به راحتی پاسخگوی مسائل حقوقی و رسیدگی به این اختلافات باشد.
مسعودی درباره ساختار فعالیت شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد: شورای انتظامی به عنوان مرجع تخصصی حل اختلاف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق حضور خبرگان و متخصصان این حوزه که دانش و آگاهی کافی نسبت به مسائل ICT و ابعاد حقوقی آن دارند، می توانند در موارد طرح شکایت، پاسخگوی مسائل حقوقی در حوزه فاوا باشند و نظر و قضاوت کارشناسی ارائه کنند.
مسعودی با تاکید براینکه تمام فعالان و متقاضیان خرید محصولات و دریافت خدمات از شرکت های رایانه ای ضرورت دارد پیش ازانعقاد قرارداد، عضویت این شرکت ها را از طریق سازمان نظام صنفی رایانه ای استعلام کنند، ادامه داد:عضویت معتبر شرکت های فناوری اطلاعات در سازمان و اطلاع از آن، یکی از موارد اولیه احراز هویت و صلاحیت شرکت ها است و نشان دهنده رسمیت وشناسنامه دار بودن آنها می باشد.
نائب رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این رابطه گفت:بررسی پرونده های شورای انتظامی نشان می دهد در موارد قابل توجه ای شرکت ها و فروشگاه های مورد شکایت، فاقد عضویت رسمی در سازمان بوده و یا حتی در مواردی شرکت های ثبت شده نمی باشند متاسفانه به دلیل قیمت پایین خدماتی که این شرکت ها ارائه می کنند مشتریان برای خرید کالا و اخذ سرویس های موردنظر جذب آنها شده اند.
مسعودی با تاکید بر ضرورت استعلام این شرکت ها و بررسی عضویت آنها در سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ادامه داد:مشتریان باید درباره هویت شرکت و مجوزهای فعالیت آن استعلام لازم را از تشکل هایی مانند سازمان نظام صنفی رایانه ای به عمل آورند.
او در خصوص پیگیری مساله عضویت شرکت های انفورماتیک در سازمان نظام صنفی رایانه ای به ویژه درانعقاد قراردادهای بزرگ تر و خریدهای عمده در حوزه فناوری اطلاعات گفت: عضویت شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات فناوری اطلاعات در سازمان نظام صنفی رایانه ای و استعلام این موضوع از طریق سایت سازمان، یکی از راه کارهای مناسبی است که از طریق آن می توان به هویت و صلاحیت این شرکت ها پی برد؛ کمااینکه قانون نیز در این رابطه تاکیدات ویژه دارد.
به گفته نائب رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، درحقیقت موضوع احراز صلاحیت شرکت ها در فرایند ارائه مجوز فعالیت از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای صورت گرفته است.
مسعودی با تاکید بر تلاش شورای انتظامی به منظور تسریع رسیدگی به اختلافات و شکایات در حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: شورای انتظامی از طریق دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این دوره بسیار تلاش کرده که با حداکثر سرعت ممکن به شکایات رسیدگی کند؛ دربرخی موارد و به ویژه پرونده های پیچیده تر که شورا به دنبال دقت عمل و اتخاذ تصمیم های تخصصی تر است، ممکن است فرایند رسیدگی به پرونده طولانی تر شود.
نائب رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در پایان با دعوت از آحاد صنف به منظور طرح مشکلات حقوقی و شکایات خود در شورای انتظامی سازمان گفت: تاکید شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای جلب مشارکت طرفین و حل اختلاف در پرونده های مورد شکایت است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید