تکدیگری به سبک مجازی؛ بازی با احساسات کاربران
از آنجا که تمام امور افراد در قرن 21 اینترنتی شده، این روزها شاهد موارد عجیب بسیاری در فضای مجازی هستیم که یکی از این موارد، تکدی گری اینترنتی میباشد.
به گزارش سیتنا، افراد سودجو و شیاد همواره به دنبال سوءاستفاده از افراد در هر فضایی هستند، این روزها با راهاندازی کانالهای تلگرامی تحت عنوان معرفی شاغلین و یا کمک دهنده به افراد بیمار یا نیازمند، سوژههای خود را در تلگرام و دیگر شبکههای اجتماعی شناسایی و با بازی با احساسات افراد، به کلاهبرداری از آنها میپردازند.
به عنوان مثال اخیرا شاهد کانالهایی هستیم که طی پیامهایی به افراد میگویند دختر بچه سه سالهای یا نوزاد 6 ماههای در خانوادهای فقیر زندگی میکند و نیازمند یک سمعک میباشد و در صورتی که تا دو روز دیگر، این سمعک به دست او نرسد برای همیشه شنوایی خود را از دست میدهد و با چنین داستانهایی که افرادی نیاز مبرم به یک درمان و یا وسیله درمانی دارند و در پوشش افراد خیرخواه و انجمنهای کمک رسان، از کاربران این شبکههای مجازی سوءاستفاده و مبالغی را کلاهبرداری میکنند.
حتی در مواردی مشاهده شده که فردی به طور تصادفی به افراد در تلگرام یا شبکههای اجتماعی پیام داده و با ارسال عکس از وضعیت نامطلوب جسمی خود، تقاضای وجه برای کمک هزینه درمان خود میکند.
کاربران باید بدانند اغلب این موارد کلاهبرداری بیش نیست و تحت هیچ عنوانی پولی برای آنها ارسال نکنند. حتی گاهی کلاهبرداران از ناآگاهی افراد استفاده میکنند و برای انتقال وجه، از آنها اطلاعات حساب بانکی و کارت آنها را میگیرند و به برداشت از حساب آنها می پردازند.
توصیه کارشناسان به کاربران این است که هیچگاه به اینگونه کانالها و افراد اعتماد نکنند و اگر قصد کمک به افراد نیازمند را دارند، حتما از وب سایتهای موسسههای خیریه معتبر و دارای مجوز استفاده کنند و یا در صورتی که میخواهند به صورت شخصی به فردی نیازمند کمک کنند، به حساب آنها پولی پرداخت نکنند و خود شخصا به بیمارستان یا مرکز درمانی مد نظر مراجعه و پس از بررسی صحت و سقم جریان و پس از اطمینان از وجود فرد نیازمند، هزینه را برای درمان در همان مرکز درمانی واریز نمایند که مطمئن باشند، مورد کلاهبرداری قرار نگرفتهاند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید