کدخبر :190728 پرینت
13 شهریور 1395 - 19:18

تاکنون 18 هزار نماد الکترونیکی به متقاضیان واگذار شده است

با توجه به رشد روزافزون فضای مجازی و داد و ستد از طریق این محیط، بررسی ابعاد خرید و فروش کالای قاچاق از طریق محیط‌های مجازی و راهکارهای مقابله با آن به صورت ویژه در دستور‌کار ستاد قرار گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در راستای بررسی ابعاد خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی (شورای عالی فضای مجازی، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان توسعه تجارت الکترونیک، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مرکز اصناف و بازرگانان، پلیس فتا و...) برگزار شد.

در این جلسه گلستانی زاده، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد گفت: فضای مجازی بعنوان یک فرصت تلقی می‌شود اما گزارشاتی مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق و تبلیغ آن در برخی سایت‌ها و شبکه های اجتماعی وجود دارد که حسب قانون باید به آن رسیدگی نمود.

وی از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست که با توجه به تکلیف قانونی، اقدام لازم برای پیشگیری و در صورت لزوم برخورد قانونی با متخلفین به عمل آورند.

در این جلسه توضیحاتی از سوی آسوشه، معاون فناوری شورای‌عالی فضای مجازی ارائه شد.

همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی توسط یکی از اساتید دانشگاه ارائه شده و حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت اعلام کرد که تاکنون 18 هزار نماد الکترونیکی به متقاضیان داده شده و مطابق مقررات نظارت لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.