راهاندازی شبکهی اجتماعی اختصاصی باشگاه بایرن مونیخ برای هواداران
متن خبر
باشگاه بایرن مونیخ آلمان با ایجاد شبکهی اجتماعی اختصاصی خود با نام "myfcb.de" بر آن است که فضایی خاص برای طرفداران این باشگاه ایجاد کند.
به گزارش سیتنا، عشق به فوتبال تنها به ۹۰ دقیقهای محدود نمیشود که یک مسابقه در شرایط عادی به فرجام میرسد. بازیهای حساس و باشگاههای مهم فوتبال همواره موضوع بحثهای داغ و آتشین موافقان و مخالفان هستند. هواداران یک تیم عضو باشگاه مورد علاقهشان میشوند، ساعتها در کافه یا باری گرد هم میآیند و پیرامون بازی انجام شده یا پیشرو بحث میکنند.
خرید و فروش بازیکنان و بازار نقل و انتقال ستارگان فوتبال نیز از جمله موضوعاتی هستند که گاه تب و هیجان خاصی در این یا آن هوادار فوتبال بر میانگیزند؛ یا خطای داوری یا تصمیم مربی به تعویض بازیکنی، یا خطایی که خطا نبوده یا خطا بوده و داور آن را خطا تشخیص نداده و مسائلی از این قبیل. موضوع برای گفتوگو و بحث زیاد است.
چهره بحث در جهان امروز با کم و کیف بحث در دهههای پیشین تغییری فاحش کرده است و از آن جمله است رویکرد به افزارهای جدید بحث، بحث از راه دور، از طریق حضور در فضای مجازی.
اکنون پای این بحثها به شبکههای اجتماعی کشیده شده است. از همینرو، شمار کسانی که میتوانند تب و هیجان خود را با دیگران قسمت کنند، به مراتب بیشتر از شمار کسانی شده که پیش از این پشت یک میز جا میگرفتند و با شور و هیجان بحث میکردند.
دویچهوله گزارش میدهد: اینکه باشگاههای ورزشی برای خودشان صفحه فیسبوکی راه اندازی کنند، موضوع تازهای نیست. تقریبا همه باشگاهها، کمابیش اهمیت فیسبوک را کشف کردهاند. مثلا صفحه فیسبوکی تیم بارسلونا بیش از دو میلیون و یکصدهزار عضو دارد. باشگاه چلسی لندن نیز نزدیک به ۲ میلیون نفر را در لیست اعضای صفحه فیسبوکی خودش گرد آورده است. شمار اعضای صفحه فیسبوکی آ.ث.میلان با توجه به تب داغ فوتبال در ایتالیا به بیش از ۹ میلیون نفر رسیده است. و آنگاه که پای ستارگان فوتبال به میان میآید، شمار طرفداران فیسبوکی از مرز باشگاهها میگذرد. به عنوان نمونه صفحه اختصاصی لیونل مسی در فیسبوک بیش از ۳۳ میلیون عضو دارد.
به گزارش سیتنا (citna.ir)، حال بایرن مونیخ تصمیم گرفته پا را از این محدوده فراتر نهاده و یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای خودش راهاندازی کند. از آنجا که زیرمجموعه طرفداران این تیم از مرزهای جغرافیایی آلمان فراتر میرود و بسیاری را در بر میگیرد که به زبان آلمانی تسلط ندارند، زبان انگلیسی هم به موازات زبان آلمانی در نظر گرفته شده است.
باشگاه بایرن مونیخ خیلی سریع به اهمیت اینترنت و فضای مجازی پی برد و صفحه اینترنتی خودش را راهاندازی کرد. صفحهای که ماهانه بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. روی صفحه فیسبوکی بایرن موینخ نیز بیش از ۳ میلیون نفر سرنوشت باشگاه مورد علاقه خود را با هیجان و شور فراوان تعقیب میکنند.
اکنون بایرن مونیخ با ایجاد شبکه اجتماعی اختصاصی خود بر آن است که فضایی خاص برای طرفداران این باشگاه ایجاد کند. عضویت در این شبکه اجتماعی برای هواداران تیم بایرن مونیخ مجانی است، اما مسؤولان باشگاه قصد دارند با انتشار تبلیغات روی این صفحه کسب درآمد کنند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید