کدخبر :1900 پرینت
11 فروردین 1391 - 13:49

کشف موتورهای آپولو ۱۱ توسط بنیانگذار سایت آمازون

متن خبر

"جف بزوز" بنیانگذار سایت اینترنتی آمازون موتورهای موشک آپولو ۱۱ که در سال ۱۹۶۹ به ماه پرتاب شد را در اعماق اقیانوس اطلس پیدا کرده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، بزوز در وبلاگ خود نوشت که او ۵ موتور که توسط یک دستگاه‌ کاشف‌ زیر دریایی‌ از طریق‌ امواج‌ صوتی‌ اشیاء را پیدا می‌کند، را در عمق چهار هزار و ۳۰۰ متری اقیانوس اطلس پیدا کرد.

 

بزوز می گوید هدف او خارج کردن حداقل یکی از این موتورها از کف اقیانوس و ترمیم آن است.

 

این موتورها که روی هم رفته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلو نیروی رانشی تولید می‌کردند کمی پس از پرتاب موشک آپولو به فضا به داخل آب افتادند.

 

بزوز در وبلاگ خود می‌نویسد از وضعیت این موتورها خبر ندارد چرا که آنها با سرعت و فشار بسیار بالا وارد آب شده و حدود ۴۰ سال است که در اعماق اقیانوس قرار دارند. او می‌گوید که البته جنس آنها بسیار محکم است.

 

بزوز می‌گوید هر چند این موتورها به ناسا، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا تعلق دارد اما امیدوار است آنها در موزه پرواز در شهر سیاتل به نمایش گذاشته شوند. برخی از قطعات موشک آپولو اکنون در موزه هوا و فضای واشنگتن قرار دارند.

 

ناسا هم در این باره ابراز خرسندی کرده و گفته است که منتظر اطلاعات بیشتری از طرف آقای بزوز است.

 

جف بزوز ۵ ساله بود که آپولو ۱۱ به فضا پرتاب شد و ۴ روز بعد نیل آرم استرانگ و باز آلدرین بر ماه قدم گذاشتند. او می‌گوید تماشای چنین صحنه ای حس کنجکاوی او را نسبت به فضا بیشتر کرد.

 

گفته می‌شود عمق دریا پر از باقی مانده‌های موشک‌هایی از عصر فضا است و مشخص نیست چه اتفاقی برای این اشیاء افتاده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.