کدخبر :189607 پرینت
19 مرداد 1395 - 15:48

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

در هفته‌ی دولت بخشی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات رونمایی می‌شود/ وزارت ارتباطات همت خود را به توسعه‌ی اقتصاد فضای مجازی سوق دهد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات را قرار است در دو فاز جلو ببریم، گفت: در هفته دولت بخشی از فاز نخست این شبکه که اصلاح وضع موجود است، رونمایی می‌شود. این فاز در سه محور مورد تأکید قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در نشست توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه ICT استان کردستان، این برنامه را به علت همکاری صنعت (بخش خصوصی )، دولت و دانشگاه منحصر به فرد عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت در تعداد بیشتری از استانها این طرح پیاده سازی شود.

وی ویژگی این طرح را های تک بودن آن برشمرد و افزود: نوعی اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سمت مدلهای جدید اقتصادی است که مبتنی بر توجه به استارت آپها و شرکت های کوچک است.

فیروزآبادی توجه به توسعه شبکه دسترسی و زیرساخت را باعث کاهش شکاف دیجیتالی در کشور دانست و گفت: خواسته ما توجه به کسب و کار و توسعه محتوا و خدمات در کشور است.

وی با تقدیر از وزارت ارتباطات در توسعه شبکه ملی اطلاعات و تاکید بر توسعه اقتصاد فضای مجازی گفت: لازم است وزارت ارتباطات همت خود را به توسعه اقتصاد فضای مجازی سوق دهد و شاهد تولید محتوا و خدمات در این حوزه باشیم.

فیروزآبادی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: در این زمینه جلساتی به صورت مستمر میان وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شده و قرار است در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، گزارشی از پیشرفت این پروژه ارائه شود.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار است اصول و ضوابط اجرای شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به بحث گذاشته شود. پس از آن سایر ضوابط و اجرای کار ظرف یک سال آینده انجام خواهد شد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات را قرار است در دو فاز جلو ببریم، ادامه داد: در هفته دولت بخشی از فاز نخست این شبکه که اصلاح وضع موجود است، رونمایی می‌شود. این فاز در سه محور مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات مربوط به راه‌اندازی یک شبکه و سیستم نو در کشور است که پس از فاز نخست، به تدریج انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.