خسارت SLA خدمات اینترنت به مشترکان پرداخت میشود
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از پرداخت خسارت موافقتنامه سطح خدمات (SLA) به مشترکان، از سوی اپراتورهای ارائهدهنده اینترنت به صورت نقدی و حجمی خبر داد.
به گزارش خبرنگار سیتنا، علیاصغر عمیدیان گفت: با نظارت بر اجرای مصوبه ۱۷۷ کمیسیون درخصوص "ضوابط و چارچوب موافقتنامههای سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات دادهها" از سوی رگولاتوری، در شش ماهه اول سال ۹۴، حدود دو میلیارد ریال بصورت نقدی و هفت هزار و ۴۰۹ گیگا بایت بصورت حجمی از سوی اپراتورهای PAP و Wimax در قالب SLA به مشترکان پرداخت شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در جهت اجرائی شدن مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده در حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات، رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا سامانه سنجش سرعت را در پایگاه اطلاعرسانی خود ایجاد کنند.
عمیدیان با اشاره به اینکه امکان دسترسی به سامانه سنجش سرعت تمام اپراتورها بصورت متمرکز در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز فراهم شده است، اظهار کرد: با توجه به تعیین شاخصهای کیفی سرویس مشترکین از سوی رگولاتوری شامل سرعت دانلود و آپلود، زمان تاخیر و میزان گم شدن بستهها در داخل و خارج شبکه، در سامانه سنجش سرعت، امکان نظارت مطلوبتر بر ارائه خدمات از سوی اپراتورها فراهم شده است.
وی تصریح کرد: تمامی اپراتورها ملزم شدهاند ضمن اطلاعرسانی دقیق درباره میزان مجاز شاخصهای کیفیت سطح خدمات و مراحل اندازهگیری آن به مشترکان، سامانهای را جهت ثبت خسارت از سوی مشترکان براساس مقادیر اندازهگیری شده، بر روی پورتال خود ایجاد کنند که این موضوع در حال حاضر از سوی شرکتهای آریا رسانه تدبیر (شاتل)، داده گستر عصر نوین (های وب)، پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین)، انتقال دادههای آسیاتک، نداگستر صبا، رهام داتک و لایزر اجرا شده است و سایر شرکتها نیز در حال پیادهسازی این سامانه هستند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید