کدخبر :183709 پرینت
22 دی 1394 - 15:48

اقدامات جدید بانک صادرات برای افزایش توانمندی کارکنان

​دومین همایش بین‌المللی ابزار و تکنیک‌ های مدیریت با حضور جمع کثیری از استادان، دانشگاهیان و صاحب‌نظران با سخنرانی اسماعیل لل‍ه‌گانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در این همایش بین‌المللی که با حضور صاحب‌نظران و پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی برای ارائه دستاوردهای علمی مرتبط و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده بهینه از ابزارهای نوین در سازمان‌ها برگزار شده بود، لل‍ه‌گانی در سخنانی به بررسی تکنیک‌های عملیاتی توانمندسازی کارکنان پرداخت .

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی کارکنان گفت: توانمندسازی کارکنان مزایا زیادی دارد که افزایش رضایت شغلی کارکنان، انجام بهینه امور محوله به کارکنان، افزایش مزایای دریافتی آنان، افزایش خلاقیت و نوآوری و بهبود کیفیت انجام کار از جمله مزایای آن به شمار می‌رود. 

وی در تعریف توانمندسازی کارکنان افزود: توانمندسازی به معنای تزریق نیروی مضاعف به کارکنان است تا بتوانند بهتر به وظایفشان عمل کنند و بدون مراجعه به مدیر خود، تصمیم‌های بزرگ بگیرند. توانمندسازی، درگیر کردن کارکنان در بهبود و توسعه امور محوله و افزایش خلاقیت و تأثیرگذاری آنان در سازمان است. 

مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص عوامل مؤثر بر توانمندسازی خاطرنشان کرد: توانایی ذهنی و جسمی کارکنان، مشخص بودن اهداف، اختیارات و مسئولیت‌ها در سازمان بر اساس چارت سازمانی، وجود اعتماد و صداقت در سازمان، در دسترس قرارگرفتن تمام اطلاعات سازمان، وجود نظام تشویق و تنبیه مناسب، برقراری ارتباط اثربخش بین مدیران و کارکنان، امنیت و غنی‌سازی شغلی، به‌کارگیری مطلوب مدل‌های ارزیابی عملکرد و توسعه فرهنگ کار تیمی در سازمان از جمله عوامل مؤثر بر توانمندسازی کارکنان است.

لل‍ه‌گانی ادامه داد: نگرانی و ترس افراد از شکست‌ها، موانع محیطی و توسعه فناوری‌های جدید و حضور رقبا، شرایط اقتصادی کشور، موانع رفتاری و بی‌توجهی به گروه‌های غیررسمی در سازمان، عدم باورپذیری و احساس تضعیف امنیت شخصی توسط مدیران از جمله موانع توانمندسازی است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران یادآور شد: در بانک صادرات ایران نیز برای افزایش توانمندی کارکنان اقدامات خوبی صورت گرفته است که مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها، تغییر مدل‌های پرداخت پاداش به کارکنان بر اساس عملکرد، انتخاب و ارتقای کارکنان و شایسته‌گزینی بر اساس نوع عملکرد و شرکت در آزمون، مصاحبه و تست روانشناسی برای انتخاب بهترین و توانمندترین مدیران و آموزش علمی و اصولی کارکنان از جمله این اقدامات بوده است. 

لل‍ه‌گانی طراحی نظام شایسته‌سالاری را از دیگر اقدامات بانک صادرات ایران برشمرد و افزود: افزایش چابکی و چالاکی سازمان نیز برای ما مهم بوده و با وجود شبکه گسترده‌ای از شعب و کارکنان در سراسر کشور، به دنبال چابکی و چالاکی و استفاده از ابزارهای نوین بانکداری بوده‌ایم. افزایش بهره‌وری شعب و کارکنان و به سود رسیدن تمامی شعب نیز مورد توجه بوده است. 

وی با اشاره به آثار مختلف مترتب بر توانمند سازی کارکنان خاطرنشان کرد: برای توسعه نیروی انسانی، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم که هر روز در حال تغییرند. اگر در سازمان ما توانمندسازی نیروی کار اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها حذف و مزیت‌ها اضافه می‌شوند. بهره‌وری پایین در سازمان‌ها باعث شده به توانمندسازی کارکنان توجه نشود و عدم توجه به توانمندسازی، باعث افزایش مشکلات شده است که برای رهایی از آن‌ها باید به فکر توانمندسازی کارکنان بود. 

گفتنی است این همایش با اهدافی همچون معرفی ابزارها و تکنیک‌های نوین مدیریت، تبیین اثرات استفاده از این تکنیک‌ها در بهبود عملکرد سازمان‌ها، معرفی روش‌های اصولی شناسایی، طبقه‌بندی، انتخاب، به‌کارگیری و ادغام ابزارهای مدیریت، ترغیب صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم مدیریت و فراهم نمودن امکان ارائه سیستم‌ ها و داشبوردهای مدیریتی در نمایشگاه جانبی کنفرانس برگزار شد و مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.