کدخبر :181901 پرینت
10 آبان 1394 - 13:45

رئیس سازمان پدافند غیر عامل، خبر داد:

تنظیم دستورالعمل نحوه استفاده مسوولان از گوشی‌های هوشمند

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در نشست خبری با بیان اینکه دستورالعمل استفاده از گوشی های هوشمند مسئولین تنظیم شده است، اظهار کرد: مخالف شبکه های اجتماعی نیستیم و می توان به عنوان فرصت از آن ها استفاده کرد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در نشست خبری که پیرامون دوازدهمین سالگرد پدافند غیر عامل کشور و همایش سراسری پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، در ارتباط با اینکه چه میزان از پدافند غیر عامل به تلفن هوشمند مربوط می شود؟ توضیح داد: یک فناوری جدید سایبری ایجاد شده است که تاثیر خود را بر روی تمام فضاهای مربوط می گذارد.

وی افزود: در سندهای مربوط به سایبری کشورهای پیشرفته نیز استفاده هوشمند از ابزار و ارتقا سطح دانش سایبری مسئولان آمده است؛ گوشی هوشمند ایجاد ورود اطلاعات شخصی می کند و این موضوع موجب خروج نا به هنگام اطلاعات شخصی نیز می شود.

جلالی در ارتباط با نحوه استفاده از گوشی های هوشمند مسئولین پاسخ داد: یک دستورالعمل آماده کرده ایم که نحوه عملکرد گوشی هوشمند در سازمان هایی که اطلاعات آن ها طبقه بندی شده است در آن قید شده است؛ البته در کنار این دستور العمل باید زیرساخت امنیتی آن نیز در کشور برقرار شود.

وی درباره امنیت و زیرساخت امنیتی کشور خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در کشور بدون استفاده از نرم افزارهای غیر بومی دشوار است است و در کنار این موضوعساماندهی نرم افزارها با اهمیت است؛ همچنین یک مرکز ساخت نرم افزارهای بومی و دانش بنیان ایجاد کردیم که ما حصل این تلاش ها در آینده به برقراری امنیت در کشور تبدیل خواهد شد که همکاری تمام مسئولین نیز باید صورت بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان درباره شبکه های اجتماعی و فیلترینگ آن ها بیان کرد: شبکه های اجتماعی صرفا تهدید به حساب نمی آید و می تواند فرصتی برای هر حوزه نیز باشد در این زمینه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در ارتباط با صفحات شبکه های غیر اخلاقی تصمیم خود را خواهد گرفت این را باید گفت که ما مخالف شبکه های اجتماعی و استفاده از آن ها توسط کاربران ایرانی نخواهیم بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.